A négynapos rendezvényen, amelyre a Danubius Gastro, Wellness és Fitness, valamint a specializált Vadászat kiállítással egyidőben került sor, 34.000 m2 területen, 24 ország 702 kiállítója vett részt. A rendezvényt – amelynek első napja a szakmai közönséget célozta meg, a többi napokon pedig a nagyközönségi érdeklődőket várták – több mint 72.500 látogató kereste fel. Mint ismeretes, a szinergiahatások kihasználása céljából Magyarországot a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. felügyelete alatt álló Magyar Turizmus Zrt. és a magyar állami erdőgazdaságok közösen népszerűsítette.
A hazai turisztikai kínálatot a Magyar Turizmus Zrt. 100m2-es standon 18 társkiállítóval közösen képviselte. Mint arról korábban beszámoltunk, a kiállítás nyitónapján a magyar standot is felkereste Schmitt Pál, Magyarország köztársasági elnöke ésIvan Gašparovičszlovák köztársasági elnök, akiket a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. részéről Baranyay László elnök-vezérigazgató, Németh Lászlóné vezérigazgató-helyettes és Dr. Seregi János, az MFB Agrár- és Zöldbank Főigazgatóságának ügyvezető igazgatója, a magyar turizmus képviseletében pedig Dr. Nemes Andrea, a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai Főosztályának vezetője, Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója és Godár Ivett, az MT Zrt. szlovákiai külképviselet-vezetője fogadott.
A magyar nemzeti stand az MT Zrt. 2011. évi, „Új vizeken“ c. marketingtervének megfelelően a magyarországi vizekre, elsősorban a szlovák piacon is rendkívül kedvelt termálvizek jelentőségére hívta fel a figyelmet. A magyar attrakciót a Wekler családi pincészet borkóstoló formájában biztosította nagy sikerrel. A társkiállítók visszajelzései alapján is elmondható, hogy az új, impozáns kialakítású stand elnyerte a szakma és közönség tetszését, a magyarországi kínálat iránt pedig növekvő figyelem és kereslet volt ez alkalommal is érzékelhető. Elsősorban az egészségturisztikai termékek voltak keresettek, de jelentős érdeklődés mutatkozott Budapest, a Balaton, a magyar gasztronómia, továbbá Eger, illetve Tokaj iránt is.
A Magyar Turizmus Zrt. szlovákiai külképviselete a kiállítás második napján szakmai programot is szervezett: egészségturizmus témában workshopra invitálta a szlovák utazási szakmát. A rendezvényt Heizer Antal, Magyarország Szlovákiába akkreditált nagykövete nyitotta meg ünnepélyesen, majd a megjelent 35 fős közönség az általános egészségturisztikai felvezető után az egyes gyógy- és wellness szállodák, városok, egyesületek bemutatkozását hallgathatta végig. A tárgyalóasztaloknál folyt aktív munkát a soproni Danubius Hotel Lövér közreműködésével magyaros ételek kínálata zárta, valamint a borokat szintén a Wekler pincészet biztosította.
Szlovákia jelentős szerepet játszik Magyarország beutazó turizmusában. A Szlovákiából érkezett több mint 80 ezer vendég 2009-ben mintegy 190 ezer vendégéjszakát töltött el magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. Az előző évihez képest (a válság ellenére is) jelentősen, mintegy 30%-kal nőtt mind a szlovák vendégek, mind pedig a vendégéjszakák száma. Szlovákia a magyarországi gyógyszállodáknak is fontos küldőpiaca: a legfrissebb statisztika szerint a 2010. január–novemberi időszakban a szlovák vendégek összesen 30 ezer vendégéjszakát töltöttek el hazai gyógyszállodákban, ami több mint 16%-os növekedés az előző év azonos időszakához viszonyítva.