A felmérés legfontosabb megállapításai:
- a megkérdezettek 65%-a a nemzetközi utazások további növekedésével számol;
- várható az egyéni utazások arányának növekedése;
- a tour operatoroktól testre szabottabb szolgáltatásokat várnak majd a fogyasztók;
- növekszik az egyszerűségre, átláthatóságra törekvés: egyre népszerűbbek lesznek az all-inclusive üdülések;
- elterjednek a tour operatorok által biztosított elektronikus és virtuális szolgáltatások: GPS-es városnézés, mobil guide, étterem és shopping ajánlók, a kiválasztott úti cél előzetes és utólagos virtuális bejárása;
- növekszik az új, felfedezetlen úti célok iránti érdeklődés.
A következő évtizedben a legjobban növekvő népszerűségnek örvendő utazási típusok a finnek várakozásai szerint (sorrendben a szavazati arányok szerint):
1. új, ismeretlen úti célok (60%)
2. ökoturizmus (55%)
3. gyógy- és wellness turizmus (49%)
4. aktív- és extrém turizmus (47%).
Ugyanakkor nem hisznek a finnek az űrturizmus, a pusztán virtuális turizmus és az úgynevezett "smart cities" turizmus elterjedésében.
Az észak-európai turisztikai piacot a Magyar Turizmus Zrt. 2011. évi marketingtervében megfogalmazottakkal összhangban, B2B piackéntkezeli, azaz olyan országként, ahonnan a turisták kevesebben és jellemzően szervezetten, azaz utazási irodákon keresztül érkeznek. Az ilyen országokban – így Finnországban is – a nemzeti turisztikai marketingszervezet az utazásszervezők megnyerésére helyezi a hangsúlyt, és marketingtevékenysége során a szakmai értékesítés-ösztönzés kerül előtérbe.
Az MT Zrt. január 20-23. között részt vett Helsinkiben Észak-Európa legnagyobb turisztikai vásárán, ahol – mint arról korábban hírt adtunk – több sikeres tárgyalást bonyolított le. Ezen kívül az MT Zrt. több tanulmányutat is szervez finn újságírók és touroperátorok részére, amelyek elsősorban Budapestre, valamint hazánk egészségturisztikai és kulturális kínálatára fókuszálnak majd.
A skandináv népek közül a finnek az átlagosnál több ismerettel rendelkeznek Magyarországról a finn-magyar nyelvi rokonság kapcsán.
A Magyar Turizmus Zrt. üzleti célja 2011-ben, az észak-európai vendégek által a hazai kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák számának 3%-os növelése a 2010. évi adatokhoz képest.