Ennek jegyében az MT Zrt. három magyar társkiállítóval közösen, a V4 együttműködés keretében jelenik meg India legnagyobb turisztikai szakmai vásárán, a SATTE kiállításon. A rendezvény során a Visegrádi Országok turisztikai kínálata január 28-30. között Újdelhiben, január 31-én a kalkuttai workshopon, február 1-2-án pedig Mumbaiban mutatkozik be.
A kiállítás kapcsán példás együttműködés alakult ki a Magyar Turizmus Zrt. és a vásáron részt vevő magyar utazási irodák képviselői között. Ennek keretében az utazási irodák vállalták, hogy az MT Zrt.-vel közösen kidolgoznak egy kifejezetten az indiai piac igényeinek megfelelő ajánlatokat bemutató brosúrát, illetve a nemzeti turisztikai marketingszervezettel való egyeztetés után új piaci szegmensekre is készítenek turisztikai ajánlatokat. Az együttműködés részeként a magyar utazási irodák – egymással egyeztetve – különböző, a hazai turisztikai piacon még újnak számító indiai utazási irodákkal veszik fel a kapcsolatot, amelyek képviselőit még az idei évben vendégül látják Magyarországon egy tanulmányút keretében.
A korábbi években kialakult indiai turisztikai partnerkapcsolatok az új utazási irodákkal kiegészülve már egy olyan „utazásszervezői magot” jelentenek, amelyekkel az MT Zrt. tovább erősítheti sikeres értékesítés-ösztönzési munkáját a V4 együttműködés keretében.
A Visegrádi Négyek turisztikai együttműködése a The European Quartet – One Melody (Európai négyes-közös dallam) márkanév alatt 2003 óta folyik sikeresen. Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia turisztikai együttműködésének fő célja, hogy összehangolt munkával és a rendelkezésre álló források egyesítésével közösen népszerűsítsék a közép-európai régió turisztikai kínálatát mind szélesebb körben, elsősorban a tengerentúli piacokon.
Mint ismeretes, a Visegrádi Országok 2010-ben kezdték meg közös marketingtevékenységüket Indiában, mivel a tagországok nagy potenciált láttak az indiai piacban. Első lépésként 2010 áprilisában közös turisztikai road-shown mutatták be országaikat a Visegrádi Négyek Indiában, majd augusztus végén a tagországok iránt érdeklődő és azokat programozni kívánó indiai utazási irodák képviselői fedezték fel Csehország, Lengyelország és Szlovákia mellett Magyarország turisztikai kínálatát, tanulmányút keretében. A résztvevők rendívül lelkesen nyilatkoztak a hazánkban látottakról és az új piaci lehetőségekről. Októberben, a szingapúri ITB Asia kiállításon hazánk szintén a V4 országokkal együtt vett részt, és a közel 40 irodával – melyek 90%-a Indiából érkezett – folytatott megbeszélések rendkívül reménykeltők voltak.
A Magyar Turizmus Zrt. indiai piacon folytatott marketingtevékenységének következő lépéseként, a társaság 2011. február 18-22. az OTM (Outbound Travel Mart-Mumbai) kiállításon több magyar társkiállítóval közösen népszerűsíti a hazai konferenciaturisztikai kínálatot.