Mint ismeretes, az MT Zrt. „Új vizeken” című, 2011. évi marketingtervében kiemelt területként szerepel az ún. feltörekvő piacokon – köztük az Arab-öböl térségében – való megjelenés, aktív turisztikai marketingtevékenység végzésével. A nemzeti turisztikai marketingszervezet B2B piacként kezeli az Arab-öböl térségét, vagyis olyan területként, ahonnan nézve Magyarország távoli, egzotikus úti cél, ezért a turisták kevesebben, és jellemzően szervezetten, azaz utazási irodákon keresztül érkeznek. Ezekben az országokban az MT Zrt. marketingterve alapján célravezető az utazásszervezők megnyerésére helyezni a hangsúlyt.
Az arab térségből érkező utazásszervezők az ötnapos magyarországi tartózkodásuk során hazánk gazdag turisztikai kínálatával ismerkedtek meg annak érdekében, hogy ajánlati palettájukat bővítve Magyarország is bekerülhessen az általuk ajánlott úti célok közé.
A vendégek érkezésük másnapján az egész napos budapesti városnézés során a nagyobb budapesti szállók és wellness szállodák megtekintése mellett, a Széchenyi Gyógyfürdőt is megismerhették. Az utazásszervezők a tanulmányút harmadik napján Szentendre és Visegrád szépségeit csodálhatták meg.
A kirándulást követően a hajós budapesti városnézéssel egybekötött vacsorán Kincses Márk, az MT Zrt. marketing stratégiai tikára köszöntötte a vendégeket, és rövid prezentációban bemutatta a társaság 2011. évi marketingtervének arab piacra vonatkozó részét és az együttműködési lehetőségeket.
A szakemberek nagyon pozitívan számoltak be budapesti tapasztalataikról, emellett felhívták a figyelmet arra, hogy a hatékony együttműködés érdekében szükséges a vízumügyintézés gördülékenyebbé tétele. Kiemelték továbbá, hogy az arab vendégeknek olyan speciális igényeik vannak, amelyek a magyar szolgáltatók rugalmasságát igénylik.
A tanulmányút utolsó előtti napját az utazásszervezők a „Pusztán” töltötték: lovasbemutatón és hagyományos cigányzenés ebéden vettek részt. Elutazásuk napján pedig a Nagyvásárcsarnokban szerezhették be a szuveníreket a magyarországi élményeik mellé.