Az alternatív fotógyűjtemény a fiatalok szemével mutatta be, hogy milyen is az igazi Budapest trendi arca. A Magyar Turizmus Zrt. információs standdal és fiataloknak szóló kiadványokkal csinált kedvet egy budapesti kiruccanáshoz, mialatt a klub látogatói betekintést kaphattak a magyar rock-, pop- és jazz zenekarok dalaiba, zenéjébe is. Az MT Zrt. az osztrák piacon az elmúlt években számtalan akció keretében népszerűsítette Budapestet mint a fiatalok kedvenc találkozóhelyét, s mint nyüzsgő, pezsgő kulturális fővárost. Az akciók hatására mára egyre több osztrák fiatal látogat a magyar fővárosba, különösen népszerűek a zenei és kulturális fesztiválok. A Woche című osztrák lap friss felmérése szerint az osztrák fiatalok körében Magyarország mára „dobogós bulihelyszínnek“ számít. Az osztrák Puls4 tv-csatorna forgatócsoportja korábban „Trendstadt Budapest“ címmel készített lendületes, pörgő összeállítást a shopping- és buli-paradicsomnak titulált magyar fővárosról. Egy sikeres tanulmányút keretében a „25 Magazin“ újságírója is a magyar fővárosban járt, őt a fürdőváros varázsa fogta meg leginkább. A négyoldalas beszámoló a „mágikusan“ gyógyító termálvízen keresztül mutatta be a „bearanyozott“ Budapestet, s a hazai fürdőhelyeket. A legendákkal átszőtt, a magyarok kreativitásáról és egyediségéről szóló cikk fiatalos stílusban csinált kedvet egy magyarországi utazáshoz a 25+ korcsoport körében igen népszerű, 50 ezres példányszámú lifestyle magazin olvasóinak. Az elmúlt évben az osztrák vendégek rekordszámú, több mint 163 ezer vendégéjszakát töltöttek a Budapest-Közép-Dunavidék turisztikai régió kereskedelmi szálláshelyein, ami 17 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az idei év első 7 hónapjában – a válság előtti 2008-as év bázisához képest – 7 százalékkal nőtt a régió kereskedelmi szálláshelyein regisztrált osztrák vendégéjszakák száma. Az MT Zrt. ausztriai képviseletének egyéb akcióiról részletes beszámolók olvashatók a www.ungarn-tourismus.at/magyar-sarok/hirek linken.
|