lsó-Ausztria és Burgenland tartományokban a fiatalok körében igen kedvelt könnyűzenei rádióadó magyar nyelvű műsorában a másfél hónapon keresztül tartó nyereményjáték résztvevői a magyar popkultúra világához kapcsolódó kvízkérdések alapján mérhetik össze tudásukat. A győztes nyereménye egy budapesti tartózkodás a magyar főváros közelmúltban nyílt „trendi” négycsillagos superior szállodájában. Ausztriában több tízezerre tehető a magyar identitással rendelkező, magyarul is beszélő osztrák állampolgárok száma, akik jelentős potenciált jelentenek a hazai vendégforgalom élénkítése érdekében. A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviseletének marketingterve idén is kiemelt helyen említi azt a célkitűzést, hogy Ausztriában a fiatalabb korosztály körében is erőteljes promóciós támogatást kapjon Magyarország mint turisztikai desztináció. Erre kitűnő lehetőséget adnak az olyan könnyűzenei- és sportprogramok, mint például a Volt Fesztivál, a Balaton Sound, a BalatonBikeFest, vagy Pécs EKF rendezvényei és a Sziget Fesztivál. A programok promóciója egyben országmarketing is, amely a fiatalos, „trendi életérzést“ közvetíti külföldön hazánkról. Az MT Zrt. közreműködésével idén nyáron is folyamatosan találkozhattak a hazai programokra szóló kedvcsinálóval az osztrák fiatalok. A soproni Volt Fesztiválra például hat ausztriai zenei kereskedelmi rádión keresztül 162 fizetett hirdetéssel invitálták az osztrák fiatalokat. A nyári Balaton programjainak és könnyűzenei fesztiváljainak ausztriai bemutatására külön tematikus microsite került kialakításra (www.bis.hu/balatonreise), amelyre Bécsben 150 city light hirdetés irányította a figyelmet. Az MT Zrt. ausztriai képviselete sajtóutakkal, APA hírügynökségi közleményekkel, valamint sajtótájékoztatókkal folyamatosan napirenden tartja az üzenetet, miszerint a Fesztiválok Évében is érdemes Magyarországra utazni, mert a turisztikai szolgáltatások nálunk nagyon jó ár-érték arányban érhetőek el. Az elmúlt évhez hasonlóan az MT Zrt. idén is képviseltette a hazai turisztikai kínálatot Ausztria legnagyobb könnyűzenei fesztiválján: a bécsi Donauinselfest-en is. Az osztrák autóklub (ÖAMTC) és a szövetségi államvasút (ÖBB) valamennyi Magyarországot érintő kiadványában ugyancsak részletes programajánló olvasható a hazai fesztiválokról, turisztikai attrakciókról. Tekintettel arra, hogy a hazai szálláshelyeken realizált osztrák vendégéjszakáknak közel 70 százaléka még mindig az 50+ korosztályhoz köthető, ezért a fiatalok hazánkba csábítása hosszú távon is stratégiai cél és feladat. A témában további piaci információk olvashatóak az MT Zrt. ausztriai honlapján itt: http://www.ungarn-tourismus.at/sarok/index.php
|