ARCHÍV EZ A HONLAP.
- A honlap használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és felhasználásához.
További információk:
Cookie (süti) használat
- Honlapunkhoz kapcsolódóan NINCS adatkezelési tevékenység. További információk: Adatkezelés, Impresszum

  IpariHirugynokseg.hu   Hírek   Rendezvények     Szolgáltatásaink     Riportok    
IpariHírügynökség.hu : Híreink: Már az IpariCégek.hu oldalain elérhetők friss híreink Autó, jármű, közlekedés ; Robot, automatika kategóriákban is.  
2024.05.05.
. .
:
Hírek, Ipari hírek
Lancia Delta Hard Black 140 lóerős 1,4 MultiAir S&S motorral, világpremier - Lancia a 2010-es Párizsi Autószalonon 2010.09.01.
Forrás: Fiat Group Automobiles Press - Lancia
  LANCIA   Az új Delta Hard Black számos jelentős stílusbeli és termékfejlesztési
  innovációt felvonultató különleges sorozat, mely valamennyi motorral
  megvásárolható (kivétel a 165 lóerős 2.0 MultiJet), és mától az
  új Euro 5-ös 140 lóerős 1,4 MultiAir S&S egységgel is kapható.
A károsanyag-kibocsátás és teljesítmény arányát tekintve ez a világ egyik legjobb benzinmotorja (alig 132 g/km kombinált ciklusban) Fogyasztás és nyomatékleadás tekintetében is az élmezőnyben van: kombinált fogyasztása 5,7 l/100 km, legnagyobb nyomatéka pedig 230 Nm/1750 1/min.
 
A MultiAir technológia legalább akkora előrelépést jelent a hagyományos benzinmotorokhoz képest, mint annak idején a MultiJet bevezetése dízelfronton. Elég annyit felsorolni, hogy egy azonos méretű hagyományos benzinmotorhoz képest a MultiAir egység nagyobb teljesítményt (akár 10%-kal) és nyomatékot (akár 15%-kal) ad le, miközben jóval kevesebb üzemanyagot fogyaszt (akár 10%-kal) és kevesebb CO2-t bocsát ki (akár 10%-kal).
 
A MultiAir technológia lelke az új elektrohidraulikus szelepvezérlő rendszerben rejlik. A fogyasztást és a káros részecskék kibocsátását a szívószelepeken áthaladó levegőmennyiség szabályozásával csökkentik, a gázadagoló használata nélkül.
 
A Deltába szerelt 140 lovas 1,4 MultiAir Turbo motor ily módon garantál nagyobb teljesítményt és nyomatékot alacsony sebességnél, míg a fogyasztás- és károsanyag-kibocsátás csökkenéséért a motort álló helyzetben leállító Start-Stop rendszer biztosítja. A 140 LE 1,4 MultiAir Turbo motorhoz hatfokozatú kézi váltó csatlakozik, mely gyorsabb, simább váltásainak köszönhetően fokozza a vezetési élményt. Összességében az új motor felsőfokú környezetvédelmet (Euro 5 besorolás) kínál, anélkül, hogy le kellene mondani a teljesítményről vagy a vezetési élményről.
 
Kívülről a különleges fekete fényezés teszi felismerhetővé az új típust: ez az első nem limitált szériás modell, mely ilyen hosszú időt (több mint 4 óra autónként) igénybe vevő fényezési eljárással készül. A szín sosem befolyásolta a Delta esztétikus megjelenését, de ebben az esetben központi eleme az eleganciára, bűbájra, személyiségre, stílusra és széleskörű egyedi kiegészítőkre épülő termékfilozófiának.
A karosszéria új színét fényes fekete tető, és csinos stílusjegyek egészítik ki: krómozott keretek a visszapillantókon, krómozott dupla kipufogóvég és 18 colos könnyűfémfelnik (rendelésre 18 colos speciális Hard Black felnik is kaphatók a karosszéria színében). Az utastérben nem lehet szó nélkül hagyni a kiemelkedő minőségű bőr és fekete Starlite Alcantara burkolatokat. Ráadásul ez a speciális Delta olyan kényelmi és szórakoztató extrákat vonultat fel, mint a változó csillapítású elektromos Reaktív Felfüggesztés, kétzónás automata klíma, vagy éppen a Blue&MeTM rendszer.
 
A Delta különkiadása a legerősebb motorokkal, a 200 lóerős 1,8 Di TurboJettel és a 190 lóerős 1,9 Twin Turbóval is megvásárolható. Előbbi 5000-es percentkénti fordulaton adja le maximális 200 lóerős teljesítményét, nyomatékcsúcsa pedig 320 Nm/1400 1/min. A modern, turbófeltöltéses közvetlen befecskendezéses benzinmotor kettős folyamatos szelepvezérléssel a Lancia autóversenyzői múltját idézi, miközben alacsony fogyasztásának és károsanyag-kibocsátásának hála, kíméli a környezetet. Mindezzel még tovább fokozza a típusra régóta jellemző élénk, rugalmas, jó vezethetőséget. Az 1,8 Di TurboJet motor és a hozzá kapcsolódó hatfokozatú Sportronic automataváltó 230 km/h-s végsebességre és 7,4 másodperces 0-100 km/h-s sprintre teszi képessé a Deltát. Az Euro 5-ös motort alacsony fogyasztás (7,8 l/100 km) és csökkentett CO2-kibocsátás (185 g/km) jellemzik.
 
Alternatívaként a Delta Hard Black kategóriájának legerősebb motorjával, a 190 lóerőt és 2000 1/min-nél 400 Nm-es nyomatékot leadó 1,9 Twin Turbo MultiJettel is megvásárolható. A menetteljesítmények is meggyőzőek, végsebesség 222 km/h, gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 7,9 másodperc. A motor kiemelkedő teljesítménye olyan technológiai megoldásoknak köszönhető, mint a két turbófeltöltő (innen ered a Twin Turbo név): a kisebb méretű, alacsony ellenállású turbó alacsony fordulaton biztosít élénk reakciókat, míg a nagyobb a felső tartományban növeli a teljesítményt. Érdemes megjegyezni, hogy a 100 LE/liter körüli fajlagos teljesítmény eddig csak a sportos benzinmotorokra volt jellemző. Még vonzóbbá teszi a már 1250 1/min környékén elérhető 300 Nm-es nyomaték: ennek köszönhetően az 1,9 Twin Turbo MultiJet minden helyzetben elegendő erőt garantál a vezető számára.
« vissza
További híreink
Tájékoztatás a hírfelvitel megszűnéséről és új portálunkról 2017.06.19.
Cookie (süti) használat 2017.06.03.
Impresszum, Adatkezelés 2017.02.01.
Városi elismerés a hatvani Bosch gyárigazgatóinak - Odaadás, elkötelezettség, felelősségtudat 2016.09.28.
Negyedik tanév Bosch támogatással - Egy nap a technológia és a tudomány bűvöletében 2016.09.27.
YouTube.com/IpariHírügynökség - Nézd meg videóinkat!   
2023.11.03-tól beállítva az új honlapunk cégkeresője:
Keresünk-Kínálunk
Eladó Ipari Cégeket:


Ipari Hírügynökség: Ipari, Ipari Hírek, Sajtóközlemények, Riportok, VideoRiportok, Ipar, Környezet, Táj, Természet, Videók, Sajtófotók
Az ipar hírei!


Főoldal |
Keresés:  
Az Ipari Hírügynökség oldalain független, gazdasági híreket jelentetünk meg.