A károsanyag-kibocsátás és teljesítmény arányát tekintve ez a világ egyik legjobb benzinmotorja (alig 132 g/km kombinált ciklusban) Fogyasztás és nyomatékleadás tekintetében is az élmezőnyben van: kombinált fogyasztása 5,7 l/100 km, legnagyobb nyomatéka pedig 230 Nm/1750 1/min.
A MultiAir technológia legalább akkora előrelépést jelent a hagyományos benzinmotorokhoz képest, mint annak idején a MultiJet bevezetése dízelfronton. Elég annyit felsorolni, hogy egy azonos méretű hagyományos benzinmotorhoz képest a MultiAir egység nagyobb teljesítményt (akár 10%-kal) és nyomatékot (akár 15%-kal) ad le, miközben jóval kevesebb üzemanyagot fogyaszt (akár 10%-kal) és kevesebb CO2-t bocsát ki (akár 10%-kal).
A MultiAir technológia lelke az új elektrohidraulikus szelepvezérlő rendszerben rejlik. A fogyasztást és a káros részecskék kibocsátását a szívószelepeken áthaladó levegőmennyiség szabályozásával csökkentik, a gázadagoló használata nélkül.
A Deltába szerelt 140 lovas 1,4 MultiAir Turbo motor ily módon garantál nagyobb teljesítményt és nyomatékot alacsony sebességnél, míg a fogyasztás- és károsanyag-kibocsátás csökkenéséért a motort álló helyzetben leállító Start-Stop rendszer biztosítja. A 140 LE 1,4 MultiAir Turbo motorhoz hatfokozatú kézi váltó csatlakozik, mely gyorsabb, simább váltásainak köszönhetően fokozza a vezetési élményt. Összességében az új motor felsőfokú környezetvédelmet (Euro 5 besorolás) kínál, anélkül, hogy le kellene mondani a teljesítményről vagy a vezetési élményről.
Kívülről a különleges fekete fényezés teszi felismerhetővé az új típust: ez az első nem limitált szériás modell, mely ilyen hosszú időt (több mint 4 óra autónként) igénybe vevő fényezési eljárással készül. A szín sosem befolyásolta a Delta esztétikus megjelenését, de ebben az esetben központi eleme az eleganciára, bűbájra, személyiségre, stílusra és széleskörű egyedi kiegészítőkre épülő termékfilozófiának.
A karosszéria új színét fényes fekete tető, és csinos stílusjegyek egészítik ki: krómozott keretek a visszapillantókon, krómozott dupla kipufogóvég és 18 colos könnyűfémfelnik (rendelésre 18 colos speciális Hard Black felnik is kaphatók a karosszéria színében). Az utastérben nem lehet szó nélkül hagyni a kiemelkedő minőségű bőr és fekete Starlite Alcantara burkolatokat. Ráadásul ez a speciális Delta olyan kényelmi és szórakoztató extrákat vonultat fel, mint a változó csillapítású elektromos Reaktív Felfüggesztés, kétzónás automata klíma, vagy éppen a Blue&MeTM rendszer.
A Delta különkiadása a legerősebb motorokkal, a 200 lóerős 1,8 Di TurboJettel és a 190 lóerős 1,9 Twin Turbóval is megvásárolható. Előbbi 5000-es percentkénti fordulaton adja le maximális 200 lóerős teljesítményét, nyomatékcsúcsa pedig 320 Nm/1400 1/min. A modern, turbófeltöltéses közvetlen befecskendezéses benzinmotor kettős folyamatos szelepvezérléssel a Lancia autóversenyzői múltját idézi, miközben alacsony fogyasztásának és károsanyag-kibocsátásának hála, kíméli a környezetet. Mindezzel még tovább fokozza a típusra régóta jellemző élénk, rugalmas, jó vezethetőséget. Az 1,8 Di TurboJet motor és a hozzá kapcsolódó hatfokozatú Sportronic automataváltó 230 km/h-s végsebességre és 7,4 másodperces 0-100 km/h-s sprintre teszi képessé a Deltát. Az Euro 5-ös motort alacsony fogyasztás (7,8 l/100 km) és csökkentett CO2-kibocsátás (185 g/km) jellemzik.
Alternatívaként a Delta Hard Black kategóriájának legerősebb motorjával, a 190 lóerőt és 2000 1/min-nél 400 Nm-es nyomatékot leadó 1,9 Twin Turbo MultiJettel is megvásárolható. A menetteljesítmények is meggyőzőek, végsebesség 222 km/h, gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 7,9 másodperc. A motor kiemelkedő teljesítménye olyan technológiai megoldásoknak köszönhető, mint a két turbófeltöltő (innen ered a Twin Turbo név): a kisebb méretű, alacsony ellenállású turbó alacsony fordulaton biztosít élénk reakciókat, míg a nagyobb a felső tartományban növeli a teljesítményt. Érdemes megjegyezni, hogy a 100 LE/liter körüli fajlagos teljesítmény eddig csak a sportos benzinmotorokra volt jellemző. Még vonzóbbá teszi a már 1250 1/min környékén elérhető 300 Nm-es nyomaték: ennek köszönhetően az 1,9 Twin Turbo MultiJet minden helyzetben elegendő erőt garantál a vezető számára. |