A felhasznált eszközök között elektronikus, rádió és nyomtatott médiumokban való megjelenés egyaránt szerepelt. A június 15-től futott Google adwords online kampány hatására többszörösére nőtt a képviseleti honlap látogatottsága (www.madarsko.sk), amelyen többek közt aktualitások, hírek, régiók bemutatása, konkrét ajánlatok találhatóak, de az MT Zrt. kiadványai is megrendelhetőek vagy letölthetőek a portálról, illetve számos multimédiás eszköz is az oldal részét képezi (filmek, galéria, képeslapküldő).
Az országos Rádió Viva-ban egy héten keresztül intenzív rádiókampányt folytatott a Zrt., amelynek keretében egy héten át minden nap más-más téma került terítékre: Budapest gyerekszemmel, Balaton, fesztiválok, érdekességek (kerékpár, golf, várak és kastélyok, világörökségi helyszínek) és természetesen a szlovákok által legkeresettebb és legkedveltebb termékről, a wellness és élményfürdőzésről is szó esett. Az akció részét képezte a naponta ötször felcsendülő 30 másodperces spot és a nyereményjátékra való felhívás is. A betelefonálók minden nap összemérhették Magyarország-tudásukat, a heti nyertes pedig egy hétvégét tölthet el Zalakaroson.
A forgalomélénkítő kampány során a szakmai és egyéb társadalmi lapokban elhelyezett PR cikkek is pozitív fogadtatásra leltek. A megjelenések közül kiemelkedő jelentőségű a legismertebb szlovákiai utazási lapban, a Cestovateľ-ben nemrég megjelent 12 oldalas Magyarország-melléklet. Emellett a kéthavonta megjelenő Voyage utazási magazin és a Geo Sezóna nyári száma is foglalkozott magyarországi úti célokkal.
A szlovákok számára kedvező euró-forint árfolyam szintén pozitív hatással van a bevásárló és beutazó kedvre, ezt Godár Ivett, a Magyar Turizmus Zrt. képviselője több rádióriportban is hangsúlyozta az elmúlt hetekben.
A KSH legfrissebb 2010. január-júniusra vonatkozó statisztikai adatai szerint a szlovák vendégek közel 11%-kal több, összesen 52.500 vendégéjszakát töltöttek el a hazai szállodákban az előző év azonos időszakához képest.
|