ARCHÍV EZ A HONLAP.
- A honlap használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és felhasználásához.
További információk:
Cookie (süti) használat
- Honlapunkhoz kapcsolódóan NINCS adatkezelési tevékenység. További információk: Adatkezelés, Impresszum

  IpariHirugynokseg.hu   Hírek   Rendezvények     Szolgáltatásaink     Riportok    
IpariHírügynökség.hu : Híreink: Már az IpariCégek.hu oldalain elérhetők friss híreink Autó, jármű, közlekedés ; Robot, automatika kategóriákban is.  
2024.04.18.
. .
:
Hírek, Ipari hírek
A DENSO önindító és generátor technológiájának evolúciója 2016.06.07.
Forrás: One On One Kommunikáció - DENSO Sajtóközlemény
Budapest, 2016. június 7. Az önindítók és generátorok kulcsszerepet játszanak – a motor beindításától kezdve a jármű működtetéséig. Ezek nélkül egyetlen autó sem lehet teljes. 
A modern személygépjárművek, motorkerékpárok és kis-haszonjárművek önindító és generátor technológiájának valódi úttörőjeként a DENSO a világ legnagyobb eredeti alkatrész (OE) gyártójává vált, közel 33,4 százalékos világpiaci részesedéssel.

Mivel az egyre „intelligensebbé” váló járművek már olyan felszereltséggel rendelkeznek, mint a navigációs rendszerek és komplex elektronikai vezérlőpanelek, az önindítókkal és generátorokkal kapcsolatos elvárások jelentősen megnőttek.  „A kimenő teljesítmény iránti igény – a súlykorlátok és környezetvédelmi szabványok figyelembe vételével – arra ösztönözte a japán autóipari beszállítót, hogy könnyebb, csendesebb és még erősebb forgógépeket fejlesszen ki” – jegyezte meg Leticia Armesto, a DENSO forgógépek menedzsere

A start-stop technológia az utóbbi időben gyorsabb terjedésnek indult Európában, mint bárhol máshol a világon. A szigorú szabályok által vezérelve (95g/km kibocsátás 2020-ig) az európai autógyártók olyan járművek fejlesztésén dolgoznak, melyek üzemanyag-hatékonysággal és alacsonyabb károsanyag-kibocsátással rendelkeznek. „A technológia, amely a jármű önindítóján alapul, már bizonyította megbízhatóságát, olcsó a gyártása, így a sofőrök éves szinten rengeteg üzemanyagot spórolhatnak a használatával, miközben csökken a jármű káros anyag kibocsátásának szintje is” – jegyezte meg a DENSO forgógépek menedzsere.

Fejlett önindítók a DENSO-tól

A DENSO az első eredeti alkatrész (OE) önindító programját a 60-as évek elején indította el. A termék kialakítása és hatékonysága azóta párhuzamosan fejlődött a modern autók által támasztott követelményekkel, ideértve a külső-fogazású alacsony-fordulatú R és RA-önindítók bemutatását a 70-es évek elején, illetve a 80-as évek végén. Ugyanakkor az önindító-technológia területén a legnagyobb előrelépés a XXI. század első felében következett be, amikor a DENSO bemutatta a világ első PS önindítóját (Planetary Reduction Segment Conductor Motor). Az armatúratekercsben elhelyezett négyszögletes vezető segítségével a PS önindító 22 százalékkal könnyebbé és 14 százalékkal rövidebbé vált az elődjéhez képest, ami jobb üzemanyag-hatékonyságot és könnyebb beszerelhetőséget eredményezett.

A DENSO nemrég bemutatott újdonsága ezen piac számára az Advanced Engagement (AE) önindító – a DENSO első start-stop rendszere, illetve a tandem mágnestekercs, amely a legújabb technológiával került kifejlesztésre. Emellett a rendszer alkalmaz a világon először olyan mechanizmust, amely külön irányítja a hajtófogaskerék előretolását és a motor forgását, így a DENSO innovatív tandem mágnestekercs (TS) önindítója akkor is képes a gyors indításra, amikor a motor már forgásban van. A jármű beállításaitól függően ezzel a technológiával akár 3-5 százalék körüli üzemanyag-megtakarítás is elérhető.

Az Advanced Engagement (AE) önindító működése hasonlít egy általános bolygóműves önindítóhoz, azonban tízszer tartósabb. Amikor áram alá kerül, a fogaskerék előre tolódik, rákapcsolódik a lendkerékre és azonnal forgásba lendül. A start-stop rendszerek önindítójának motor-alapú megoldásai közül az AE önindítót a legkönnyebb integrálni a motorba, nincs szükség külön vezérlésre vagy a motor bármiféle módosítására. „Az autógyártók a használatával körülbelül 3-5 százalékos üzemanyag-megtakarítást érhetnek el, a motor méretétől függően” – jegyezte meg Leticia Armesto.

Fejlett generátorok a DENSO-tól
A csúcstechnológiájával úttörő szerepet betöltő DENSO generátorai már az 1960-as évek eleje óta jelen vannak az eredeti autóalkatrészek terén. Az elmúlt 50 évben a járművek által támasztott követelmények és kiegészítő technológiák óriási fejlődésen mentek keresztül, ami az eddigieknél is szigorúbb elvárások elé állította az autók elektronikai rendszerét. Emellett a generátoroknak is fel kellett venni a versenyt mindezzel; több áramot kellett termelniük, hogy az újabb elektronikai kimenetek igényeit kielégíthessék, de mindezt úgy, hogy közben könnyebbé és kisebbé váltak.

Az elmúlt évtizedekben a DENSO a világ élvonalában állt a generátorok megalkotásában, a világ első SC (Segment Conductor) generátorával. A világon elsőként a DENSO alkalmazott szögletes vezetőt az állótekercsben. A vezetősűrűség (tér-faktor) 45 százalékról 70 százalékra való emelése lehetővé tette a DENSO számára, hogy egy olyan generátort hozzon létre, amely 20 százalékkal könnyebb, a megnövelt kimenő teljesítménye pedig több mint 50 százalékkal nagyobb egy hagyományos típushoz képest. 2012-ben a DENSO piacra dobta az első után gyártott DENSO generátort a BMW számára, a BMW 1-es és 3-as szériájához. Ugyanebben az évben ünnepelte a DENSO vállalat a 100 milliomodik SC generátorának legyártását.

Háttéranyag

A DENSO önindítók fejlődésének története


1960-as évek:
F-önindító
Egyedi kialakítás, ahol a hajtófogaskerék a hajtókaron halad keresztül
•    Keferugó spirál
•    Alumínium végződés

1970-es évek:
Külső-fogazású alacsony fordulatú R-önindító
•    A világ első alacsony fordulatú kialakítása – a tömege a felére csökkent, miközben ugyanazt a kimeneti teljesítmény nyújtja
•    A hajtó fogaskerekes közvetlen sebességváltás javítja a tartósságát

1980-as évek
Külső-fogazású alacsony fordulatú RA-önindító
•    Nagysebességű motor jobb áttételi aránnyal, a hőálló elektromos vezetékezés pedig csökkenti a motor méretét és súlyát
•    A hidegen kovácsolt tengelybordákkal pedig csökken a mágneses kapcsoló mérete és súlya
2000-es évek:
Belső-fogazású alacsony fordulatú PS-önindító
Az armatúrában elhelyezett négyszögletes vezető és felszíni kommutátor, valamint a villa fő elektródái között lévő mágnes mind hozzájárultak az önindító méretének és súlyának csökkenéséhez
•    A lengéscsillapító egység és a magas áttételi arány segítségével tovább csökkent a méret, illetve a vezetési zaj

Stop/Start önindítók
•    Hosszú élettartalmú önindító technológia, gyors és csendes indítás
•    Advanced Engagement (AE) önindító
o    Az AE rendszerben olyan különleges kialakítások kaptak helyet, mint a kétrétegű, hosszú élettartalmú elektromos kefék, illetve egy olyan egyedi fogaskerék rugó mechanizmus, amely körülbelül 90 százalékkal csökkenti a tányérfogaskerék / lendkerék kopását
•    Permanently Engaged (PE) önindító
o    Egy vezető autógyártóval közösen kifejlesztve a PE önindító képes a leggyorsabb és legcsendesebb indításra az összes motor-alapú önindítórendszer közül, méghozzá magasabb üzemanyag-megtakarítási potenciállal. Az önindító és a lendkerék fogas koszorúja rögzítve kapcsolódik, így a sebességbe való ki- és bekapcsolás gond nélkül mehet végbe.
•    Tandem Solenoid (TS) önindító
o    A TS Önindító azért egyedi, mert még azelőtt újraindítja az autó motorját, hogy az elérné a nulla fordulatszámot. Ez az önindító használ a világon elsőként olyan struktúrát, amely külön vezérli a motor indítását és a hajtófogaskerék kapcsolódását, de mégis ugyanakkora helyet foglal el, mint a hagyományos önindítók.

A DENSO generátorok fejlődésének története

1960-as évek:
különálló vezérlésű generátorok
Az első generátor, amely szilikon egyenirányítót alkalmaz
•    Különálló érintkezés szabályozó

1970-es évek:
beépített vezérlésű generátor
•    A hidegen kovácsolt forgó mag nagyobb teljesítményre volt képest, így javította a mágneses áramkört
•    A belső szabályozó integrált áramkörével csökkent a mérete és a súlya

1980-as évek:
belső ventilátoros generátorok
•    Az állórész és a forgórész méretének optimalizálásával növekedett a teljesítmény a mágneses áramkör javítása érdekében, a tárcsa átmérőjének csökkentése pedig gyorsabb forgást tett lehetővé
•    A forgórészbe beépített kétlapátos ventilátor segítségével csökkent a ventilátor zaja és a súly

2000-es évek:
SC generátor
•    A világon elsőként használtak szögletes vezetőt az állótekercsben, ami növelte a vezetősűrűséget és a teljesítményt, illetve csökkentette a súlyt
•    Egy chipes integrált áramkör szabályozó

DENSO
A DENSO Corporation 1949-ben, Japánban jött létre, európai divízióját 1973-ban indította, Hollandiában. A cégnek jelenleg több üzeme is van Nyugat-Európában, míg térségünkben Lengyelországban, Csehországban és Magyarországon rendelkezik gyáregységgel. A vállalatnak több mint 38 országban és régióban (beleértve Japánt is) összesen több mint 223 leányvállalata és csatolt vállalkozása, illetve több mint 185 000 alkalmazottja van. A cég részvényei Tokyo és Nagoya részvénypiacain forognak. A DENSO a gyújtógyertyák mellett dupla-tekercses váltóáramú generátorokat, indítómotorokat, ablaktörlőket, illetve fűtő-, szellőztető és légkondicionáló rendszereket is gyárt. A cég több mint 65 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik az autóipar világában. A termékdizájnnal kapcsolatban sorozatos világszintű vívmányok fűződnek a nevéhez.

Mivel a DENSO felismerte és elismerte a hatékonyság fontosságát, tevékenységeit úgy irányítja, hogy mind a termelési folyamatban, mind pedig a termékek alkalmazása során a bolygónkra nézve minimális hatással legyen, ugyanakkor kitűnő termékeket biztosítson. A DENSO vállalatnak ezt a szemléletét világszinten elismerték. 1995-ben a DENSO világszintű környezetvédelmi kitüntetésben részesült. 1998-ig pedig a DENSO Corporation égisze alatt működő összes gyár ISO 14001 elismervényt kapott.  2004-ben pedig a DENSO vállalat az autóiparban elsőként kapott környezetmenedzsmenti elismerést Európában, elnyerve az Európai Bizottság környezetvédelmi díját.

A DENSO Magyarországon
A kormány stratégiai partnereként tevékenykedő DENSO hazánkban Székesfehérváron rendelkezik üzemmel, mely 1997-ben létesült. Az üzem a régió egyik legnagyobb munkaadója, vevői között olyan neves autógyárak szerepelnek, mint a General Motors, a Suzuki, a Perkins és a Nissan. A személyautók mellett a magyarországi gyár már a mezőgazdasági járművekhez is kínál alkatrészeket (pl. John Deere). A hazai gyárban elsősorban adagolószivattyúkat, nyomócsöveket, befecskendezőket, valamint rendszervezérlőket gyártanak. A magyarországi üzem jelenleg több mint ötezer embernek ad munkát és a cég legfrissebb bejelentése szerint további 300 fővel bővülhet alkalmazottainak száma.
.

« vissza
További híreink
Tájékoztatás a hírfelvitel megszűnéséről és új portálunkról 2017.06.19.
Cookie (süti) használat 2017.06.03.
Impresszum, Adatkezelés 2017.02.01.
Városi elismerés a hatvani Bosch gyárigazgatóinak - Odaadás, elkötelezettség, felelősségtudat 2016.09.28.
Negyedik tanév Bosch támogatással - Egy nap a technológia és a tudomány bűvöletében 2016.09.27.
YouTube.com/IpariHírügynökség - Nézd meg videóinkat!   
2023.11.03-tól beállítva az új honlapunk cégkeresője:
Keresünk-Kínálunk
Eladó Ipari Cégeket:


Ipari Hírügynökség: Ipari, Ipari Hírek, Sajtóközlemények, Riportok, VideoRiportok, Ipar, Környezet, Táj, Természet, Videók, Sajtófotók
Az ipar hírei!


Főoldal |
Keresés:  
Az Ipari Hírügynökség oldalain független, gazdasági híreket jelentetünk meg.