ARCHÍV EZ A HONLAP.
- A honlap használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és felhasználásához.
További információk:
Cookie (süti) használat
- Honlapunkhoz kapcsolódóan NINCS adatkezelési tevékenység. További információk: Adatkezelés, Impresszum

  IpariHirugynokseg.hu   Hírek   Rendezvények     Szolgáltatásaink     Riportok    
IpariHírügynökség.hu : Híreink: Már az IpariCégek.hu oldalain elérhetők friss híreink Autó, jármű, közlekedés ; Robot, automatika kategóriákban is.  
2022.12.05.
. .
:
Hírek, Ipari hírek
Így áll össze az autók színpalettája 2016.06.02.
Forrás: Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft., Seat Sajtóközlemény
  SEAT
  Barcelona/Budapest, 2016. június 02. – Egy szín összeállításához
  pigmentre, alumíniumra és csillámra van szükség.
Ezek arányainak változtatásakor szinte végtelen a színváltozatok lehetősége, manapság mégis 12 tónus uralja az autók színváltozatait.

Természetesen mindent gondos tervezés előz meg. Mielőtt egy új autón elkezdenek dolgozni, a design csapat méri fel a leendő gépkocsi alapvető jellegzetességeit. Ennek megfelelően a színválaszték e folyamat egyik fontos eleme. Ebben nagy szerepe van az autó méretének és formájának. "A kisebb autók világosabb vagy általánosabban használt színeket kaphatnak, míg a nagyobbaknál a sötétebb, metál tónusok a megfelelőek" - mondja Jordi Font, a SEAT színekkel és belső kárpitozással foglalkozó részlegének munkatársa.

A másik fontos tényező, hogy kinek szánják a tervezés alatt álló autót. Világosabb, vagányabb színek kerülnek előtérbe, ha az autót elsősorban fiataloknak szánják, míg az idősebbek a hagyományosabb színárnyalatokat kedvelik. Mindezek mellett fontos az is, hogy az autót milyen jellegű tevékenységhez szánják, mert például egy sportos autónak sohasem olyan a színe mint egy SUV-nak, mert ez utóbbinak a természethez közelebbi színek felelnek meg jobban.

Hasonlóan fontos, hogy az adott piacra kerülő autót milyen éghajlati vagy kulturális közegben használják majd, de mindezek ellenére 3 tónussal - a feketével, a fehérrel és a szürkével - sosem lehet hibázni. Ezek az Európában legnépszerűbb színek, amit egy erre vonatkozó kutatás is megerősített. A SEAT szakembere ehhez még azt is hozzáteszi, hogy a színválasztás alapja "az informatív fantázia", tehát a széleskörű információkon, kutatásokon, elemzéseken alapuló elképzelés. A SEAT színekkel és belső kárpitozással foglalkozó részlegének feladata, hogy már három évvel a megjelenés előtt javaslatokat tegyenek, melyeket a legfontosabb divatirányzatok és építészeti trendek tanulmányozása során mérnek fel.  A festék laboratórium viszont már a vegyi üzem és a kreativitás találkozási pontja, mivel a végleges színválaszték több mint száz változat és ezer liter festék felhasználásával ölt testet. E tevékenységre nagyon komoly hangsúlyt fektetnek, mert a színek központi szerepet játszanak a vásárlói döntésekben.

A színek több változatból történő kiválasztásában Jordi Font szerint a legfontosabb a "szándék megjelenítése". A SEAT Ateca esetében ilyen volt például a metálnarancs szín, a Samoa Orange kiválasztása. Amint azt a SEAT szakembere kiemelte, ebben az inspirációt a márka szülővárosa adta: "Tengerparti városként Barcelona ideális hely, hogy láthassuk a napfelkelte színeit. A horizonton felbukkanó narancssárga színárnyalat varázslatossá teszi a nap indítását, és ezt az egyedi pillanatot szerettük volna megragadni. A szín ugyanis alapvető az érzelmek felkeltéséhez, az autók tulajdonosai ezen keresztül határozzák meg, hogy milyenek szeretnének lenni, és hogyan kívánják önmagukat láttatni. Ugyanis ugyanannyi szín van, mint ahány egyedi stílus, és a színek végső soron azért vannak, hogy megéljük és érezzük őket".

A SEAT az egyetlen vállalat Spanyolországban, amely teljes körűen képes gépkocsik tervezésére, fejlesztésére, gyártására és piaci értékesítésére. A Volkswagen Csoport tagjaként működő multinacionális vállalat központja Martorellben (Barcelona) található, járműveinek több mint 80 százalékát exportálja, és 75 országban van jelen. A SEAT árbevétele 2015-ben megközelítette a 8,3 milliárd eurót, amely eddigi történelmének legjobb eredménye, 2007 óta pedig először lépte át világszerte a 400 000 jármű értékesítését.
A SEAT Csoport több mint 14 000 szakembert alkalmaz három gyártóközpontjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell, ahol a rendkívül sikeres Ibiza és Leon készül. Emellett a vállalat az Alhambra típust Portugáliában, a Mii típust Szlovákiában, míg a Toledo típust Csehországban gyártja. 
A multinacionális vállalat műszaki központjában (Technical Centre) közel 1000 mérnök dolgozik azon, hogy a K+F területén Spanyolország első számú ipari beruházója, innovációs tevékenységének hajtómotorja legyen. A környezetvédelem iránti elkötelezettségével összhangban a SEAT a fenntarthatóságra alapozza tevékenységét, nevezetesen a CO2-kibocsátás csökkentésére és az energiahatékonyság javítására. A SEAT modellkínálatában már megtalálhatók a legújabb konnektivitási technológiák, és jelenleg részt vesz a vállalat globális digitalizálási folyamatában, hogy elősegítse a jövő mobilitását.
.

« vissza
További híreink
Tájékoztatás a hírfelvitel megszűnéséről és új portálunkról 2017.06.19.
Cookie (süti) használat 2017.06.03.
Impresszum, Adatkezelés 2017.02.01.
Városi elismerés a hatvani Bosch gyárigazgatóinak - Odaadás, elkötelezettség, felelősségtudat 2016.09.28.
Negyedik tanév Bosch támogatással - Egy nap a technológia és a tudomány bűvöletében 2016.09.27.
YouTube.com/IpariHírügynökség - Nézd meg videóinkat!   

Ipari Hírügynökség: Ipari, Ipari Hírek, Sajtóközlemények, Riportok, VideoRiportok, Ipar, Környezet, Táj, Természet, Videók, Sajtófotók
Az ipar hírei!


Főoldal |
Keresés:  
Az Ipari Hírügynökség oldalain független, gazdasági híreket jelentetünk meg.