Ingolstadt/Budapest, 2015. július 28. – Az AUDI AG értékesítése 3,8 százalékkal, összesen mintegy 902 400 autóra bővült idén januártól június végéig az előző év azonos időszakához viszonyítva. Történelme során első ízben kelt el a négykarikás márkának több mint 900 ezer autója az első félévben. Noha a vállalat számos piacon fontos modellváltás előtt áll, eladásai a világ minden régiójában növekedést mutattak, különösen az amerikai kontinensen (+12,4 százalék). Júniusban világszerte mintegy 157 450, vagyis az előző év azonos hónapjánál valamivel több (+1,3 százalék) Audi talált gazdára világszerte.
„2015 eddig a kihívások éve volt számunkra, amelyeket megfelelően kezelve sikerrel haladtunk tovább tervezett utunkon” – hangsúlyozta Luca de Meo, az AUDI AG igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja. „Számos piacunkon jóval nehezebbé vált a helyzet, különösen Ázsiában és Kelet-Európában. Mindeközben több kulcsfontosságú volumenmodellünk új generációjára is készülünk, amelyek globális értékesítésünk összesen mintegy 40 százalékát teszik ki.”
A legnagyobb darabszámban értékesített Audi utódja, az új A4 a negyedik negyedévben jelenik meg Európában a piacon. A nagyméretű (full-size) SUV-modellek kategóriájában az új Q7 – a világ többi régiójában fokozatosan tartandó premierjeit megelőzően – júniusban érkezett meg első európai piacain a márkakereskedőkhöz. Az A6 új generációjának modellváltása szintén több régióban zajlik még. Intenzív növekedést produkált az első félév során a világszerte kínált A3 család, amely 35 százalékkal több, összesen mintegy 195 350 példányban kelt el. A Q3 (7,5 százalékkal több, mintegy 100 950 eladott jármű) és a Q5 (3,9 százalékkal több, mintegy 126 200 eladott jármű) SUV-modellek iránti kereslet szintén nőtt.
Különösen erőteljes bővülést mutatott a SUV-modellek értékesítése az Amerikai Egyesült Államokban, ahol a Q3, a Q5 és a Q7 az első félévben együttesen 28,5 százalékos növekedést produkált. Az Audi tíz legjelentősebb piaca közül 11 százalékkal több, összesen 93 615 kiszállítással az Amerikai Egyesült Államokban sikerült elérni a teljes modellpalettára vetített legnagyobb gyarapodást. Jelentősen nőttek az eladások Kanadában is (19,6 százalékkal több, 13 463 eladott jármű), és Brazília (39,4 százalékkal több, 8683 eladott jármű) szintén hozzájárult ahhoz, hogy az első félévben az amerikai kontinens vált az Audi eladásainak motorjává (12,4 százalékkal több, mintegy 127 100 eladott jármű). Júniusban is töretlenül megőrizte dinamikus lendületét az Audi e régióban, és 8,3 százalékkal 18 262 eladott járműre növelte amerikai egyesült államokbeli, illetve 42,9 százalékkal mintegy 2350 eladott járműre dél-amerikai kiszállításait.
Európában az A6 (9,2 százalékkal több, mintegy 52 400 jármű) és az A7 (23,9 százalékkal több, mintegy 6300 eladott jármű) új generációja adott főként lendületet a márka első félévi eladásainak. Az új TT szintén jelenősen növelte ügyfélbázisát (78,1 százalékkal több, mintegy 12 300 eladott jármű). A négykarikás márka teljes modellpalettáját tekintve a nyugat-európai kiszállítások 4,1 százalékkal mintegy 394 600 darabra bővültek az idei év során, míg júniusban 4,9 százalékkal több, mintegy 67 100 autót vehettek át az Audi ügyfelei. A főbb nyugat-európai piacok között az idei összesített eladások különösen Spanyolországban (10,3 százalékkal több, 25 146 eladott jármű), Olaszországban (7,9 százalékkal több, 28 030 eladott jármű) és Németországban (5,5 százalékkal több, 147 763 eladott jármű) bővültek jelentősen. Ezzel szemben az idei év első felében is folytatódott az orosz piac számottevő visszaesése (32,3 százalékkal kevesebb, 12 155 eladott jármű).
Magyarországon az első félévben ugyancsak nagyon szép eredményeket ért el a márka, az elmúlt év azonos időszakához képest 5,9 százalékkal több (1097db) autót vehettek át az ügyfelek.
Ugyancsak vegyes képet mutatott az év első felében az ázsiai/csendes-óceáni térség. Miközben Dél-Korea (9,0 százalékkal több, 14 560 eladott jármű) első ízben jutott fel az Audi tíz legjelentősebb piaca közé és Ausztráliában is intenzíven nőttek az eladások (17,4 százalékkal több, 11 339 eladott jármű), a zsugorodó Japán piac hatása az Audi értékesítésében is megmutatkozott (1,8 százalékkal kevesebb, 15 718 eladott jármű). Kínában enyhén, 1,9 százalékkal, összesen 273 853 darabra növelte január óta eladásait a négykarikás márka, ám a kínai vásárlások felsőbb kategóriákban tapasztalható visszaesését a vezető prémiummárka is megérezte. Június folyamán az Audi 5,8 százalékkal kevesebb, 47 831 autóját értékesítette Kínában.
Értékesítési adatok
AUDI AG
|
Június
|
Összesen
|
|
2015
|
2014
|
Változás 2014 óta
|
2015
|
2014
|
Változás 2014 óta
|
Világszerte
|
157 450
|
155 459
|
+1,3%
|
902 400
|
869 357
|
+3,8%
|
Európa
|
71 650
|
69 233
|
+3,5%
|
419 900
|
410 037
|
+2,4%
|
- Németország
|
24 165
|
23 502
|
+2,8%
|
147 763
|
140 003
|
+5,5%
|
- Egyesült Királyság
|
13 828
|
13 545
|
+2,1%
|
86 376
|
83 357
|
+3,6%
|
- Franciaország
|
5 481
|
5 263
|
+4,1%
|
30 653
|
30 502
|
+0,5%
|
- Olaszország
|
4 873
|
4 845
|
+0,6%
|
28 030
|
25 979
|
+7,9%
|
- Spanyolország
|
4 688
|
4 168
|
+12,5%
|
25 146
|
22 789
|
+10,3%
|
- Oroszország
|
2 007
|
3,000
|
-33,1%
|
12 155
|
17 966
|
-32,3%
|
Amerikai Egyesült Államok
|
18 262
|
16 867
|
+8,3%
|
93 615
|
84 349
|
+11,0%
|
Mexikó
|
1 235
|
1 111
|
+11,2%
|
6 568
|
6 205
|
+5,9%
|
Brazília
|
1 525
|
835
|
+82,6%
|
8 683
|
6 229
|
+39,4%
|
Kína (és Hongkong)
|
47 831
|
50 756
|
-5,8%
|
273 853
|
268 666
|
+1,9%
|
Az AUDI 2014-ben összesen mintegy 1.741.100 Audi gépkocsit szállított ki ügyfeleinek. A vállalat 2013. januártól szeptember végéig mintegy 49,9 milliárd euró forgalom mellett 5,03 milliárd euró működési eredményt ért el, s a világ több mint száz piacán van jelen. Az Audi termelési helyszínei között szerepel Ingolstadt és Neckarsulm (Németország), Győr, Brüsszel (Belgium), Pozsony (Szlovákia), Martorell (Spanyolország), Kaluga (Oroszország), Aurangabad (India), Csangcsun (Kína), valamint Jakarta (Indonézia). 2013 vége óta a négykarikás márka Fosanban (Kína), 2015-től pedig São José dos Pinhaisban (Brazília) illetve 2016-tól San José Chiapában (Mexikó) is termel. Az AUDI AG százszázalékos tulajdonú leányvállalata többek között a quattro GmbH (Neckarsulm/Németország), az Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Olaszország), valamint a Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna/Olaszország) sportmotorkerékpár-gyártó. Az Audi jelenleg világszerte közel 80 ezer dolgozót foglalkoztat, közülük nagyjából 55.800-at Németországban. A vállalat 2015 és 2019 között összesen mintegy 24 milliárd euró beruházását tervezi, túlnyomórészt új modellek és hosszútávon fenntartható technológiák fejlesztésébe. Az Audi maradéktalanul eleget tesz közösségi vállalati felelősségéből származó kötelezettségeinek, s a hosszú távú fenntarthatóság követelményét folyamatai és termékei stratégiai feltételeként határozta meg. A hosszú távú cél a széndioxid-semleges mobilitás.
.
|