ARCHÍV EZ A HONLAP.
- A honlap használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és felhasználásához.
További információk:
Cookie (süti) használat
- Honlapunkhoz kapcsolódóan NINCS adatkezelési tevékenység. További információk: Adatkezelés, Impresszum

  IpariHirugynokseg.hu   Hírek   Rendezvények     Szolgáltatásaink     Riportok    
IpariHírügynökség.hu : Híreink: Már az IpariCégek.hu oldalain elérhetők friss híreink Autó, jármű, közlekedés ; Robot, automatika kategóriákban is.  
2024.05.18.
. .
:
Hírek, Ipari hírek
Beruházás a környezetvédelem szolgálatában: új emissziós központot létesít a ŠKODA Mladá Boleslavban 2015.07.17.
Forrás: Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. Škoda Sajtóközlemény
  ŠKODA
  › Beruházás több mint 11 millió euró értékben, nyitás 2016. júliusban
  › A ŠKODA a 2014 óta működő motorközpontját bővíti
›  Cél a ŠKODA új modelljei üzemanyag-fogyasztásának és károsanyag-kibocsátásának következetes mérséklése
 
 
›  Már jelenleg is 31 ŠKODA modell rendelkezik 100 g/km és 103 modell 120 g/km alatti szén-dioxid-kibocsátással
 
 
›  Szakmai múlt: immár 116 esztendős a ŠKODA motorfejlesztése, illetve -gyártása
 
 
 
Mladá Boleslav/Budapest, 2015. július 17. – Új emissziós központ építését kezdte meg a ŠKODA AUTO Mladá Boleslavban. A cseh gyártó a Volkswagen Csoporttal közösen több mint 11 millió eurós beruházás keretében bővíti 2014-ben megnyitott motorfejlesztő központját. Az új emissziós központ a tervek szerint 2016 júliusában nyitja meg kapuit, és kulcsfontosságú szerepet tölt be az elkövetkező évek során a ŠKODA új modelljei üzemanyag-fogyasztásának és károsanyag-kibocsátásának csökkentésében.
 
A ŠKODA Fejlesztési Központja területén a „Déli Emissziós Központ” ünnepélyes alapkőletételére Dr. Frank Welsch, a ŠKODA igazgatótanácsának tagja, Jaroslav Povšík, a ŠKODA üzemi tanácsának elnöke, valamint a műszaki fejlesztés és a Volkswagen Csoport több magas beosztású képviselőjének jelenlétében került sor. A több mint 11 millió euró teljes beruházási volumen az új épület 6,4, illetve annak legkorszerűbb felszerelése közel 5 millió eurós költségei között oszlik meg. A ŠKODA által eddig használt emissziós laboratóriumot bővítő létesítmény új munkahelyeket is teremt.
 
„A ŠKODA új modellekkel folytatja növekedését az elkövetkező években” – emelte ki Dr. Frank Welsch, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Új autóink kifejlesztése során alapvető célunk az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás következetes mérséklése. Új emissziós központunk így növekedési stratégiánk egyik alappillére, egyben a ŠKODA márka kiemelt jelentőségű beruházása. Immár 116 esztendeje zajlik Mladá Boleslavban járműmotorok gyártása és fejlesztése, az új emissziós központ pedig még tovább gyarapítja vállalatunk e téren rendelkezésére álló tudását és tapasztalatait” – folytatta Dr. Welsch.
 
A ŠKODA motorfejlesztésének részeként az új emissziós központ közvetlen kapcsolatban áll majd a 2014 szeptembere óta működő Mladá Boleslav-i motorfejlesztő központtal. Az új létesítményben a legkorszerűbb méréstechnikával vizsgálhatják majd a ŠKODA szakemberei a benzin- és dízelüzemű erőforrások, illetve az alternatív hajtásrendszerek károsanyag-kibocsátását. Ennek része két teljes egészében új fejlesztésű mérőhely is, amelyek a megfelelő elemzőrendszerekkel együtt kéttengelyes görgős fékpaddal rendelkeznek majd. Mérőhelyenként a jövőben naponta akár 15 károsanyag-kibocsátási mérés is elvégezhető, és kapacitásuk a későbbiekben napi 25 mérésre bővül. A szimulált hőmérsékletet mínusz 40 és plusz 65 Celsius-fok között szabályozhatják majd.
 
A hosszú távú fenntarthatóság és a környezet védelme egyaránt a ŠKODA vállalati stratégiájának alapvető eleme. Ezen elvárások jegyében született az új ŠKODA Superb is, amely új motorjainak, mérsékelt saját tömegének és továbbfejlesztett aerodinamikai tulajdonságainak köszönhetően akár 30 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beéri, és akár 30 százalékkal kisebb szén-dioxid-kibocsátással is üzemelhet elődjénél.
 
Az egyéni mobilitás a földgázhajtású Citigo G-TEC városi kisautó kilométerenként mindössze 79 gramm szén-dioxid-kibocsátásával veszi kezdetét a ŠKODA palettáján. Már jelenleg is a ŠKODA összesen 31 modellje rendelkezik 100 g/km és 103 modellje 120 g/km alatti szén-dioxid-kibocsátással. A ŠKODA GreenLine és Green tec sorozatok mellett a földgázüzemű járművek a márka hosszú távon fenntartható termékstratégiájának fontos elemei. A ŠKODA kínálatában három vonzó G-TEC modell – a Citigo G-TEC, az Octavia G-TEC és az Octavia Combi G-TEC – is szerepel.
 
A ŠKODA céljai egyértelműek: a környezetkímélő mobilitásnak mindenkor megfizethetőnek kell maradnia, a vásárlók és a környezet érdekében egyaránt. Új ŠKODA Superb családja bemutatásával a cseh gyártó immár teljes európai modellpalettáját korszerű és környezetkímélő, Euro 6 minősítésű motorokra állította át. Ennek megfelelően a ŠKODA minden modellje a legmodernebb benzin- és dízelüzemű erőforrásokkal kapható, mégpedig az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System), illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszereivel kiegészítve.
 
Új emissziós központjával a ŠKODA tovább bővíti fejlesztési potenciálját. A cseh gyártó rendelkezik a Volkswagen Csoport negyedik legnagyobb, egyben az autóipar egyik legkorszerűbb fejlesztési központjával. A ŠKODA az egyetlen gyártó, amelynek csehországi tevékenysége nemcsak járművek és részegységek gyártására, hanem műszaki fejlesztésre is kiterjed. A márka műszaki fejlesztési részlege jelenleg mintegy 1700 főt – mérnököket, formatervezőket, konstruktőröket és különböző specialistákat – foglalkoztat.
 
A ŠKODA immár 116 esztendős hagyományokra tekinthet vissza a járműmotorok fejlesztése és gyártása területén. 1899-ben – mindössze négy évvel az eleinte kerékpárokat készítő cég alapítása után – szereltek fel a ŠKODA alapítói, Václav Laurin és Václav Klement (L&K) első ízben egy kerékpárt segédmotoros hajtással. A L&K vállalat Voiturette A néven 1905-re fejlesztette ki első autóját, amelyet 7 lóerő teljesítményével egy folyadékhűtésű, 1100 köbcentiméteres, kéthengeres motor hajtott.
 
A ŠKODA AUTO
 
› a világ egyik legrégebbi, ma is termelő járműgyártó vállalata. Csehországi székhelyén, Mladá Boleslavban 1895-től először kerékpárokat, majd motorkerékpárokat és gépkocsikat készített.
› palettáján jelenleg hét személygépkocsi-típuscsalád szerepel: a Citigo, a Fabia, a Roomster/Praktik, a Rapid, az Octavia, illetve a Yeti és a Superb.
› 2013-ban világszerte mintegy 920 800 autót szállított ki ügyfeleinek
› 1991 óta a Volkswagen Csoporthoz tartozik, azaz a világ egyik legsikeresebb autóipari konszernjének tagja, amelynek szervezetében a ŠKODA önálló fejlesztői és gyártói tevékenységet folytat, a gépkocsik mellett olyan további komponensekre is kiterjedően, mint a motorok és sebességváltók.
› Csehországban három helyszínen működik, ám – elsősorban konszernszintű partneri együttműködések keretében – Kínában, Oroszországban, Szlovákiában és Indiában is gyártja típusait.
› jelenleg mintegy 25 800 dolgozót foglalkoztat világszerte, s több mint 100 ország piacának aktív szereplője.
.
« vissza
További híreink
Tájékoztatás a hírfelvitel megszűnéséről és új portálunkról 2017.06.19.
Cookie (süti) használat 2017.06.03.
Impresszum, Adatkezelés 2017.02.01.
Városi elismerés a hatvani Bosch gyárigazgatóinak - Odaadás, elkötelezettség, felelősségtudat 2016.09.28.
Negyedik tanév Bosch támogatással - Egy nap a technológia és a tudomány bűvöletében 2016.09.27.
YouTube.com/IpariHírügynökség - Nézd meg videóinkat!   
2023.11.03-tól beállítva az új honlapunk cégkeresője:
Keresünk-Kínálunk
Eladó Ipari Cégeket:


Ipari Hírügynökség: Ipari, Ipari Hírek, Sajtóközlemények, Riportok, VideoRiportok, Ipar, Környezet, Táj, Természet, Videók, Sajtófotók
Az ipar hírei!


Főoldal |
Keresés:  
Az Ipari Hírügynökség oldalain független, gazdasági híreket jelentetünk meg.