ARCHÍV EZ A HONLAP.
- A honlap használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és felhasználásához.
További információk:
Cookie (süti) használat
- Honlapunkhoz kapcsolódóan NINCS adatkezelési tevékenység. További információk: Adatkezelés, Impresszum

  IpariHirugynokseg.hu   Hírek   Rendezvények     Szolgáltatásaink     Riportok    
IpariHírügynökség.hu : Híreink: Már az IpariCégek.hu oldalain elérhetők friss híreink Autó, jármű, közlekedés ; Robot, automatika kategóriákban is.  
2024.04.20.
. .
:
Hírek, Ipari hírek
Ismét átfogó képet nyújt a magyar autóhasználati szokásokról a Bosch kutatása 2016.05.10.
Forrás: Robert Bosch Kft. Sajtóközlemény - Gazdaság | Mobilitási megoldások
  BOSCH
  - A Bosch idén ötödik alkalommal készíttette el a hazai
    autóhasználati szokások országos reprezentatív kutatását
- 2016-ban a magyar háztartások 44 százaléka rendelkezik autóval
- A diplomások 62 százaléka, a fővárosban élők 35 százaléka, a 18 és 29 év közöttiek csaknem fele rendelkezik autóval

A Robert Bosch Kft. kutatása alapján, a 2008-as gazdasági és pénzügyi válság kezdete óta kétévente pontosított, reprezentatív képet kaphatunk arról, hogyan alakulnak hazánkban az autóhasználati szokások. Ez a kép az autóval rendelkezők arányától az autók átlagos korán és futásteljesítményén át az autótulajdonosok társadalmi és demográfiai csoportjainak meghatározására is kiterjed. A kutatást a Bosch megbízásából idén is a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet végezte 2016 első negyedévében, 2400 fős minta személyes megkérdezésével. A minta életkor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szempontjából reprezentatív a 18 éven felüli magyar lakosságra nézve.

2016-ban a magyar háztartások 44 százalékában találunk autót: a háztartások 39 százaléka egy, 5 százalékuk pedig kettő vagy kettőnél több gépjárművet használ. Az autók jellemzően saját tulajdonúak, céges autót csak a háztartások töredékében, mindössze 2 százalékában találunk.

Autóhasználat Magyarországon iskolai végzettség, kor, nem, jövedelmi viszonyok és lakóhely szerinti megoszlásban
A kutatás pontos képet ad az autóhasználatról a legmagasabb iskolai végzettség alapján: a diplomások kimagasló aránya (62 százaléka), míg a legfeljebb 8 általános iskolai végzettséggel rendelkezők kevesebb mint egynegyede (18 százaléka) gépjármű-tulajdonos. Érdekes megfigyelni ugyanezt az arányt a középfokú végzettséggel rendelkezők és a szakmunkások körében: utóbbiak 42 százaléka, az érettségizetteknek pedig 53 százaléka rendelkezik autóval. Az életkor szerinti megoszlás alapján is megtudhatjuk, hogy 2016-ban kik vesznek részt a magyar közlekedésben: hazánk fiataljainak (a 18 és 29 év közöttieknek) csaknem fele, pontosan 45 százaléka él autót használó háztartásban, a 30 és 39 év közöttiek 51 százalékának, a 40 és 49 év közöttiek 54 százalékának van autója. A kor előrehaladtával ez az arány megfordul: az 50 és 59 év közöttiek 48 százaléka, a 60 éves és annál idősebb honfitársainknak kevesebb mint egyharmada (30 százalék) rendelkezik autóval.

A háztartási jövedelem-kategória szerinti megoszlás 2016-ban sem okozott nagyobb meglepetést: az alsó jövedelem-kategóriába tartozók kicsivel kevesebb mint egyharmada (32 százaléka), az alsó-közép kategóriás jövedelműeknek pedig a 41 százaléka rendelkezik autóval. A felső-közép kategóriás jövedelműeknek idén csak egy százalékkal kisebb aránya, 40 százaléka mondta magát gépjármű-tulajdonosnak, míg ugyanez az arány a felső-kategóriás jövedelműek körében 53 százalék.

Érdemes kiemelni, hogy míg a Budapesten élőknek alig több mint egyharmada (35 százaléka), addig a községek lakóinak csaknem fele (45 százalék) autó-használó. Ugyanez az arány a városban élők esetében 46 százalék.

A Bosch kutatása szerint 2016-ban Magyarországon a hölgyek 37 százaléka, míg a férfiak 52 százaléka rendelkezik gépjárművel.

Az autók átlagos életkora
Az autóállomány az elmúlt két évben csaknem egy évvel lett öregebb, az autók átlagos életkora 2016 elején 13,2 év. 2016-ban egészen fiatal (0 és 2 év közötti) autót használó honfitársainknak mindössze 2 százaléka, 3 és 5 éves kor közötti gépjárművet is csak 9 százalékuk használ. A magyar autósok harmada (33 százalék) 6 és 10 éves kor közötti, míg csaknem fele (49 százalék) 11 és 20 év közötti járművel közlekedik. Az élemedett korú, 20 év feletti autót használók aránya idén 7 százalék.

Az autók átlagos futásteljesítménye
A magyar autók átlagos futásteljesítménye 2016-ban évi 16 ezer kilométer. A legtöbb autós (38 százalék) évente 5 és 10 ezer kilométert, 28 százalékuk pedig évente 11 és 20 ezer kilométert tesz meg a járművével. Az évi 5 ezer kilométer alatt autózok aránya mindössze 11 százalék, a 20 ezer kilométernél többet közlekedőké pedig 16 százalék.

Csaknem minden társadalmi csoportban nőtt az autóhasználat mértéke, a leginkább a fiatalok, a budapestiek és az érettségizettek körében. Csökkenés csupán a vidéki városokban élők, a 40-49 évesek és a diplomások körében volt tapasztalható.

Trendek a gazdasági és pénzügyi válság óta eltelt években
A Robert Bosch Kft. 2008 óta idén immár ötödik alkalommal hozta nyilvánosságra a magyar autóhasználati szokásokra vonatkozó országos, reprezentatív kutatásának eredményeit. A kétévente elvégzett kutatás rendkívül pontosan követi a 2008-as válság óta eltelt időszak ez irányú változásait.

A Bosch 1899 óta van jelen Magyarországon. Az 1991-ben újjáalapított regionális kereskedelmi kft.-ből mára jelentős vállalatcsoport, Magyarország egyik legnagyobb külföldi ipari munkaadója lett. A 2014-es üzleti évben a hazánkban 9 leányvállalattal rendelkező Bosch csoport teljes forgalma 825 milliárd forint, magyarországi forgalma – amelybe nem tartoznak bele a saját vállalatai között folytatott kereskedelmi tevékenységek – 183 milliárd forint volt. A magyarországi Bosch csoport 2016. január 1-jén több mint 12 000 munkatársat foglalkoztatott. Az egyes gyártó, kereskedelmi és fejlesztési egységekhez tartozó kereskedői és szervizhálózat a teljes országot lefedi.

A Bosch csoport különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója. Világszerte megközelítőleg 375 000 munkatársat foglalkoztat (2015. december 31-én) és 70,6 milliárd euró árbevételt ért el 2015-ben. A cégcsoport négy üzleti területen végzi tevékenységét, ezek a mobilitási megoldások, az ipari technika, a fogyasztási cikkek, valamint az energia- és épülettechnika. A Bosch csoport magában foglalja a Robert Bosch GmbH-t, annak mintegy 60 országban működő csaknem 440 leányvállalatával és regionális vállalataival együtt. Értékesítési és szolgáltatási partnereit is beleszámítva a Bosch globális gyártási és értékesítési hálózata mintegy 150 országot fed le. A jövőbeli növekedés alapja a vállalat innovatív ereje. A Bosch 55 800 munkatársat foglalkoztat a kutatás és fejlesztés területén világszerte mintegy 118 telephelyen. A Bosch csoport stratégiai célja innovatív megoldások létrehozása a hálózatba kapcsolt világ számára. A Bosch csoport termékei és szolgáltatásai hasznos megoldásokkal javítják az élet minőségét. Az „Életre tervezve” szlogen ezt a világszerte elérhető technológiát jelenti.


További információért látogasson el honlapunkra: www.bosch.hu  
.

« vissza
További híreink
Tájékoztatás a hírfelvitel megszűnéséről és új portálunkról 2017.06.19.
Cookie (süti) használat 2017.06.03.
Impresszum, Adatkezelés 2017.02.01.
Városi elismerés a hatvani Bosch gyárigazgatóinak - Odaadás, elkötelezettség, felelősségtudat 2016.09.28.
Negyedik tanév Bosch támogatással - Egy nap a technológia és a tudomány bűvöletében 2016.09.27.
YouTube.com/IpariHírügynökség - Nézd meg videóinkat!   
2023.11.03-tól beállítva az új honlapunk cégkeresője:
Keresünk-Kínálunk
Eladó Ipari Cégeket:


Ipari Hírügynökség: Ipari, Ipari Hírek, Sajtóközlemények, Riportok, VideoRiportok, Ipar, Környezet, Táj, Természet, Videók, Sajtófotók
Az ipar hírei!


Főoldal |
Keresés:  
Az Ipari Hírügynökség oldalain független, gazdasági híreket jelentetünk meg.