2024.05.08. | | | | . . | | | | | :
| | | | | | | |
|
Hírek, Ipari hírek | | |
A Continental urea érzékelője tisztábbá varázsolja a dízelmotorokat |
2016.03.21. |
| Forrás: One On One Kommunikáció - Continental Sajtóközlemény |
|
• A Continental megkezdi az urea-érzékelők
gyártását, amely a dízel motorok kipufogó
gázának hatékonyabb utókezelésére szolgál
|
| | • Az érzékelő az „AdBlue” tartályban lévő vizes urea oldat szintjét, minőségét és hőmérsékletét is képes mérni, és hozzájárul a nitrogén-oxid kibocsátás tartós csökkenéséhez
• Az urea-érzékelő olyan mérési elv alapján működik, amit a Continental már sikeresen alkalmaz az olajszint érzékelők gyártásánál
Budapest, 2016. március 21. A kipufogógáz utókezelésnek különösen fontos szerepe van a motorgépjárművek kibocsátásának további csökkentésében. A CO2 kibocsátás csökkentése mellett a káros nitrogén-oxid emisszió szintjének minimalizálása jelenti az egyik legnagyobb kihívást az autóipar számára. A Continental is éppen ezért dolgozik a szelektív katalitikus redukció (SCR) technológia továbbfejlesztésén már 2011 óta. Az autóipari beszállító elsőként indítja el az urea-érzékelő gyártását. Az érzékelő hozzájárul az SCR rendszer optimalizálásához, és dokumentálja a hatékonyságát. Emellett képes mérni a tartályban lévő urea oldat minőségét, szintjét és hőmérsékletét. Az előrejelzések alapján számos autógyártó kívánja majd beépíteni ezt az érzékelőt.
Számos dízel autóval működő személyautó és haszonjármű már rendelkezik SCR rendszerrel. Az erre a célra készített vizes urea oldat („AdBlue” vagy urea oldat) reakcióba lép a motor által kibocsátott nitrogén-oxiddal, és kémiailag átalakítja („csökkenti”) a nitrogén-oxidot nitrogénné (N2) és vízzé. A folyamat hatékonyságát nagymértékben befolyásolja a befecskendezendő urea mértékének pontos meghatározása, amely ebből kifolyólag az urea-koncentráció szintjének mérését is szükségessé teszi. Az urea-érzékelőt vagy a tartályba, vagy a befecskendező egységbe szükséges hegeszteni.
„Az urea-érzékelő technológia támogatja az SCR rendszert. Először is, az érzékelő által szolgáltatott adat határozza meg a pillanatnyi motorterhelésnek megfelelően befecskendezendő urea mértékét. Másodszor pedig ez alapján végzi el a rendszer a kipufogógáz utókezeléséhez szükséges elemzéseket. Mindemellett, az érzékelő figyeli az urea telítettségi szintjét is a tartályban, és időben jelzi a sofőrnek, ha az AdBlue készítményt utána kell tölteni” – mondta el Keszte Róbert, a Continental Automotive Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Mivel a hatékony SCR rendszer kulcsfontosságú a közelgő Euro 6c kibocsátási törvény szempontjából, az urea érzékelő integrálásával a sofőrök bizalma is növelhető a jármű kipufogógáz utókezelésének funkciója iránt.
Az innovatív érzékelő képes minden, az urea méréshez szükséges adatot biztosítani. „Ez a továbbfejlesztett SCR vezérlő biztosítja, hogy az urea mérésekor a rendszer nem tervezi alul vagy felül a minőség szempontjából legmegfelelőbb mennyiséget” – magyarázza Keszte Róbert. „Ha a befecskendezendő urea mértékét az érzékelő által továbbított jelek alapján határozza meg a rendszer, sokkal kisebb az esélye annak, hogy akár NOx vagy ammónia jusson át az SCR katalizátoron keresztül.”
Az urea érzékelő kutatás-fejlesztése Nurembergben (Németország), illetve a 2014-ben megnyitott, ostravai (Csehország) új kompetencia-központban történik. Az alkatrészt pedig a Frenstat-ban (Csehország) lévő üzemben gyártják.
A Continental AG-ról
A Continental egyike a világ legnagyobb autóipari beszállítóinak. A vállalat gumiabroncsaival, fékrendszereivel, futómű és hajtástechnikai elemeivel, adatátviteli, járműelektronikai és technikai elasztomer megoldásaival elősegíti a biztonságosabb közlekedést és hatékonyan hozzájárul a környezetvédelemhez. Emellett a kommunikációs rendszerek fejlesztésében is az autóipar meghatározó partnere. A Continental AG öt divíziójának (Interior, Chassis & Safety, Powertrain, ContiTech, Tyre) együttes forgalma 2015-ben 39,2 milliárd euró volt. Jelenleg a cégcsoport több mint 208 000 alkalmazottat foglalkoztat 55 országban.
A Continental Magyarországon
A Continental a világ egyik vezető autóipari beszállítója, Magyarországon hat gyárral és egy gumiabroncs kereskedelmi központtal van jelen és a bérelt munkaerővel együtt mintegy hétezer munkavállalót foglalkoztat. A Continental folyamatosan és nagy mértékben járul hozzá a közlekedés biztonságának javításához és a globális klímavédelemhez. Mindezt teszi fékrendszerek, hajtómű- és futómű-komponensek műszerezés és infotainment megoldások által, valamint a járműelektronika, gépjárműabroncsok és műszaki elasztomer-termékek gyártásával és szállításával.
A Continental AG öt divíziója (Interior, Chassis & Safety, Powertrain, ContiTech, Tyre) végez gyártó-, szoftverfejlesztési és kereskedelmi tevékenységet Budapesten, Veszprémben, Szegeden, Makón, Vácott, Nyíregyházán valamint Budaörsön. A gumiabroncs üzletág 1991 óta képviselteti magát a magyar piacon értékesítési irodával és disztribúciós raktárral.
.
| |
| « vissza | | További híreink | |
Tájékoztatás a hírfelvitel megszűnéséről és új portálunkról |
2017.06.19. |
Cookie (süti) használat |
2017.06.03. |
Impresszum, Adatkezelés |
2017.02.01. |
Városi elismerés a hatvani Bosch gyárigazgatóinak - Odaadás, elkötelezettség, felelősségtudat |
2016.09.28. |
Negyedik tanév Bosch támogatással - Egy nap a technológia és a tudomány bűvöletében |
2016.09.27. |
|
| | |
|
|
|
| | | | | 2023.11.03-tól beállítva az új honlapunk cégkeresője:
Keresünk-Kínálunk
Eladó Ipari Cégeket:
|
|