2024.04.29. | | | | . . | | | | | :
| | | | | | | |
|
Hírek, Ipari hírek | | |
Genfi Autószalon – „Felvillanyozó” új ŠKODA tanulmány |
2016.03.02. |
| Forrás: Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. Škoda Sajtóközlemény |
ŠKODA
|
› Különlegesség a Genfi-tó partján: a ŠKODA VisionS
dizájntanulmány a SUV-modellek jövőjébe kínál bepillantást
› Hálózatról tölthető (plug-in), rendkívül gazdaságos hibridhajtás
|
| | › Intenzív érzelmeket ébresztő dizájntanulmány a ŠKODA új formai nyelvezetével
› A márkára jellemző bőséges térkínálat három üléssorral és 4,70 méteres hosszúsággal
› Új szériamodellek: kiállítási premierjét tartja a ŠKODA Octavia RS 4×4 és a ŠKODA Fabia Combi ScoutLine
› Folytatódik a márka CNG-offenzívája: ŠKODA Octavia G-TEC immár DSG sebességváltóval is
Mladá Boleslav/Genf/Budapest, 2016. március 2. – Következetesen halad növekedési pályáján a ŠKODA, alapvetően megújítva és kibővítve modellpalettáját az elmúlt évek során. Most a SUV modellek piaci szegmense következik: ŠKODA VisionS tanulmányával a cseh gyártó a Genfi Autószalon alkalmával kínál betekintést a ŠKODA új SUV modelljei formai nyelvezetébe. A tanulmányautó emellett a márka legjelentősebb jövőbeni technikáit is felvonultatja. A ŠKODA genfi bemutatóját az új ŠKODA Octavia RS 4×4, a DSG sebességváltóval szerelt ŠKODA Octavia G-TEC és a Fabia Combi új ScoutLine változata teszi teljessé.
„Nagy tempóban folytatódik márkánk fejlődése” – hangsúlyozta Bernhard Maier, a ŠKODA igazgatótanácsának elnöke. „A Yeti révén a kompakt SUV-modellek piaci szegmensében már eddig is sikeresek lehettünk. Most új SUV-modellben jelenhet meg a 4×4-es autók terén rendelkezésünkre álló bőséges tudásunk és tapasztalatunk, amelyhez a VisionS tanulmány - formavilága, kidolgozása és funkcionalitása tekintetében - már egyaránt igen közel áll. E koncepciómodellünkben olyan legfontosabb jövőbeni technikáinkat is bemutatjuk, mint például a hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtás, amelyet hasonló formában tesztelünk a sorozatgyártás számára is.”
A ŠKODA VisionS már a márka új – ezúttal a SUV modellek piaci szegmensére adaptált – formai nyelvezete jegyében született, amely a hagyományos cseh kristályüveg-művészet jól látható jegyeit viseli. Vonalvezetése letisztult, precíz és határozott. A markánsan kiformált felületeken erőteljes fény-árnyék hatások figyelhetők meg, amelyek az Island-zöld szín révén még jobban érvényesülhetnek.
4,70 méteres hosszúságával, 2,79 méteres tengelytávjával és 1,91 méteres szélességével az 1,68 méter magas ŠKODA VisionS kimondottan határozott fellépésű. A Volkswagen Csoport moduláris keresztmotoros platformjára (MQB) épült tanulmány az első ŠKODA, amely három üléssorban összesen hat személy számára kínál kényelmes helyet.
A koncepciómodell további különlegessége hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszere. A tanulmányautó 165 kW (225 LE) rendszerteljesítményével álló helyzetből mindössze 7,4 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig közel 200 km/h. Emellett a ŠKODA VisionS átlagosan 1,9 liter benzinnel is megelégszik 100 kilométerenként (szén-dioxid-kibocsátás: 45 g/km), tisztán elektromos üzemben akár 50, kétféle hajtásával együttesen pedig akár 1000 kilométeres hatótávot kínál.
Belsőégésű erőforrásként egy 115 kW (156 LE) teljesítményű és 250 newtonméter maximális forgatónyomatékú 1.4 TSI szolgál, amely szükség szerint egy 40 kW tartós teljesítményű és 220 newtonméter csúcsnyomatékú elektromos motorral működik együtt. Utóbbi a hajtást az első kerekek felé továbbító, hatfokozatú DSG sebességváltóba építve kapott helyet. A hátsó tengelyen egy másik, akár 85 kW teljesítményű és 270 newtonméteres elektromos motor dolgozik az első tengely hajtásától függetlenül, a show-modell így mechanikus összekötő elemek nélküli, igazi „clever” összkerékhajtással rendelkezik. A három motor a lehető legrugalmasabban működik együtt egymással, amelynek eredményeképpen a ŠKODA VisionS vezetője többféle üzemmód közül választhat, a tisztán elektromos hajtástól egészen az akkumulátort is töltő belsőégésű motoros hajtásig (Charge).. A cél mindenkor a lehető legmagasabb fokú gazdaságosság. A 12,4 kWh energiatároló képességű lítiumion-akkumulátor a hátsó tengely előtt helyezkedik el.
A rohamosan bővülő információs kínálatra és az utasok kommunikációs igényeire az autó színvonalas internet-csatlakoztatása (mobil-szolgáltatások) a ŠKODA válasza. Az egyes jármű- és infotainment-funkciók kezelésére nagyméretű képernyő áll minden bennülő rendelkezésére. A világháló, illetve a fejlett hálózati kapcsolatok minden üléshelyről elérhetők.
Az idei Genfi Autószalonon mutatkozik be a ŠKODA Octavia RS 4×4. A ŠKODA Limousine és Combi kivitelben, a 135 kW (184 LE) teljesítményű 2.0 TDI motorral és DSG sebességváltóval kínálja Octavia sorozata csúcsmodelljét. Éppoly sportos, mint biztonságos hajtásrendszerével az Octavia RS 4×4 a munka, illetve a családi és szabadidős programok egyaránt ideális partnere. Álló helyzetből mindössze 7,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 228 kilométer/óra. Az NEFZ-ciklus során 100 kilométerenként csupán 4,9 liter gázolajjal is megelégedett, kilométerenként átlagosan 129 gramm szén-dioxid kibocsátása mellett (minden érték a Limousine változatra vonatkozik).
Különösen gazdaságos modell a ŠKODA Octavia G-TEC, amelynek üzemanyagköltsége jelenleg négy euró alatt alakul 100 kilométerenként. Kívánságra a ŠKODA immár a DSG sebességváltóval is szállítja földgázüzemű modelljét. Az 1.4 TSI motor teljesítménye 81 kW (110 LE), és kilométerenként átlagosan 94 gramm szén-dioxidot bocsát ki. A ŠKODA Octavia G-TEC egyaránt készül Limousine és Combi karosszériaváltozatban.
Szintén bővül a ŠKODA ScoutLine sorozata. A Rapid Spaceback ScoutLine mellé most a ŠKODA Fabia Combi ScoutLine érkezik a kínálatba, robusztus terepes stílusú külsővel, illetve vonzó és praktikus különleges felszerelésekkel. Motorpalettáján három benzinüzemű – 55 kW (75 LE), 66 kW (90 LE) és 81 kW (110 LE) –, valamint ugyancsak három dízel – 55 kW (75 LE), 66 kW (90 LE) és 77 kW (105 LE) - erőforrás sorakozik.
A ŠKODA a 86. Genfi Autószalonon – 2016
› A ŠKODA standja: 2-es pavilon, 2160-as stand
› A ŠKODA sajtókonferenciája: 2016. március 1., 8:25 - 8:40 óra
› Kiállított ŠKODA járművek száma az első sajtónapon: 8 (ŠKODA VisionS, ŠKODA Superb SportLine, ŠKODA Octavia Combi RS, ŠKODA Fabia Monte Carlo, ŠKODA Octavia Combi Scout, ŠKODA Fabia Combi ScoutLine, ŠKODA Rapid Spaceback ScoutLine, ŠKODA Superb Combi L&K)
› Kiállított ŠKODA járművek száma a második sajtónapon: 13 (ŠKODA VisionS, ŠKODA Superb SportLine, ŠKODA Octavia Combi RS, ŠKODA Fabia Monte Carlo, ŠKODA Octavia Combi Scout, ŠKODA Superb Combi L&K, ŠKODA Octavia Combi G-TEC, ŠKODA Rapid Spaceback Joy, ŠKODA Fabia Combi Joy, ŠKODA Yeti Outdoor Joy, ŠKODA Citigo Monte Carlo, ŠKODA Rapid Spaceback Monte Carlo, ŠKODA Yeti Monte Carlo)
› Kiállított ŠKODA járművek száma a közönségnapokon: 13 (ŠKODA VisionS, ŠKODA Superb SportLine, ŠKODA Octavia Combi RS, ŠKODA Fabia Monte Carlo, ŠKODA Octavia Combi Scout, ŠKODA Superb Combi L&K, ŠKODA Octavia Combi G-TEC, ŠKODA Rapid Spaceback Joy, ŠKODA Fabia Combi Joy, ŠKODA Yeti Outdoor Joy, ŠKODA Citigo Monte Carlo, ŠKODA Rapid Spaceback Monte Carlo, ŠKODA Yeti Monte Carlo)
› Sajtónapok: 2016. 03. 01. – 03. 02.
› Közönségnapok: 2016. 03. 03. – 03. 13.
A ŠKODA AUTO
› a világ egyik legrégebbi, ma is termelő járműgyártó vállalata. Csehországi székhelyén, Mladá Boleslavban 1895-től először kerékpárokat, majd motorkerékpárokat és gépkocsikat készített.
› palettáján jelenleg hét személygépkocsi-típuscsalád szerepel: a Citigo, a Fabia, a Roomster/Praktik, a Rapid, az Octavia, illetve a Yeti és a Superb.
› 2013-ban világszerte mintegy 920 800 autót szállított ki ügyfeleinek
› 1991 óta a Volkswagen Csoporthoz tartozik, azaz a világ egyik legsikeresebb autóipari konszernjének tagja, amelynek szervezetében a ŠKODA önálló fejlesztői és gyártói tevékenységet folytat, a gépkocsik mellett olyan további komponensekre is kiterjedően, mint a motorok és sebességváltók.
› Csehországban három helyszínen működik, ám – elsősorban konszernszintű partneri együttműködések keretében – Kínában, Oroszországban, Szlovákiában és Indiában is gyártja típusait.
› jelenleg mintegy 25 800 dolgozót foglalkoztat világszerte, s több mint 100 ország piacának aktív szereplője.
.
| |
| « vissza | | További híreink | |
Tájékoztatás a hírfelvitel megszűnéséről és új portálunkról |
2017.06.19. |
Cookie (süti) használat |
2017.06.03. |
Impresszum, Adatkezelés |
2017.02.01. |
Városi elismerés a hatvani Bosch gyárigazgatóinak - Odaadás, elkötelezettség, felelősségtudat |
2016.09.28. |
Negyedik tanév Bosch támogatással - Egy nap a technológia és a tudomány bűvöletében |
2016.09.27. |
|
| | |
|
|
|
| | | | | 2023.11.03-tól beállítva az új honlapunk cégkeresője:
Keresünk-Kínálunk
Eladó Ipari Cégeket:
|
|