2024.04.29. | | | | . . | | | | | :
| | | | | | | |
|
Hírek, Ipari hírek | | |
Sportos taggal bővült a C-osztály kínálata - Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé |
2016.02.24. |
| Forrás: Mercedes-Benz Hungary Kft. Sajtóinformáció |
MERCEDES |
Affalterbach. A Mercedes-AMG az új C 43 4MATIC
Coupé modellel bővítette a C-osztály kínálatát.
|
| | A márkára jellemző rendkívül dinamikus vezetési élmény biztosítása érdekében az affalterbachi fejlesztőcsapat egy izgalmas technológiai csomagot állított össze: a 367 lóerős, 3-literes V6-os biturbo motort az új, agilisan kapcsoló 9G-TRONIC automataváltóval kombinálták. Az AMG Performance 4MATIC összkerékhajtás és az áthangolt futómű optimális alapot biztosít a lenyűgöző menetdinamikához.
A C 43 4MATIC Coupé nem csupán egy új tagnak számít a C-osztály családjában, hanem az idei évben egy teljes sor 43-as modell piacra kerülését vezeti fel, melyek magukban hordozzák az AMG géneket, akárcsak a GT sportkupé vagy a 63-as modellek. A 3-literes V6-os biturbo motor 367 lóerőt képes leadni, maximális forgatónyomatéka pedig 520 Nm. A 0-100 km/h-s sprintet így a C 43 4MATIC Coupé mindössze 4,7 másodperc alatt képes teljesíteni, végsebességét pedig az elektronika korlátozza le 250 km/h-nál. A vezetési élményt tovább fokozza az áttervezett első futómű és a nagyon pontos kormánymű is.
A legfontosabb műszaki adatok
Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé
Motor V6-Biturbo
Hengerűrtartalom 2.996 cm3
Teljesítmény 367 lóerő (270 kW)
5.500-6.000/perc között
Maximális forgatónyomaték 520 Nm
2.000-4.200/perc között
Vegyes fogyasztás (NEFZ ciklus) szerint) 7,8-8 l/100 km
CO2-kibocsátás 178-183 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h 4,7 s
Végsebesség 250 km/h*
* elektronikusan korlátozva
A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé technikai fénypontjai
• 3-literes V6-os biturbo motor átdolgozott motorvezérléssel, magasabb töltőnyomással és lényegesen jobb dinamikával
• 9G-TRONIC automataváltó a visszaváltások során gázfröccs-funkcióval és „Sport Plus“ módban különösen rövid reakcióidőkkel
• AMG Performance 4MATIC összkerékhajtás hátsókerék-orientált, 31-69 százalékos nyomatékelosztással (első tengely-hátsó tengely között)
• AMG RIDE CONTROL sportfutómű adaptív, 3 fokozatban gombnyomásra állítható csillapítással a Mercedes-AMG C 63 modellekből
• AMG DYNAMIC SELECT kapcsoló a dinamikus, személyre szabott vezetési élményhez öt menetprogrammal és AMG-specifikus hangolással
• Háromlépcsős ESP® menetstabilizáló rendszer
• Átdolgozott első futómű – a lengőkarok elasztokinematikai hangolása a Mercedes-AMG C 63 modellektől származik
• Átdolgozott, még magasabb szintű menetdinamikát biztosító hátsó futómű
• Nagyméretű fékrendszer belső hűtésű, elöl perforált kompozit tárcsákkal (elöl 360, hátul 320 mm-es átmérővel)
• Egyedi AMG első és hátsó szoknyák, valamint speciális kipufogóvég-kiképzések
• Egyedi, gyémánt hatású hűtőrács magasfényű fekete lamellákkal
• 18 colos, ötküllős, magasfényű fekete AMG könnyűfém keréktárcsák
• AMG műszercsoport kockás zászló mintázatú hátlapokkal, 280 km/h-ig kalibrált sebességmérővel és AMG főmenüvel
• Többfunkciós, alul lecsapott karimájú bőr sportkormány vörös színű kontrasztvarrással
• Fekete ARTICO műbőr / DINAMICA mikroszálas kárpitozás sportos mintázattal és vörös kontrasztvarrásokkal
AMG-specifikus: a 3 literes V6-os Biturbo motor
Az új 3-literes V6-os biturbo motor a Mercedes-Benz BlueDIRECT motorcsaládjának tagja, azonban az AMG mérnökei az erőforrás átalakításával a magasabb teljesítmény és a forgatónyomaték elérése mellett az erőforrás dinamikáját is AMG-s színvonalra emelték. A hengerhüvelyek NANOSLIDE® bevonata a MERCEDES-AMG PETRONAS F1-es versenyautójának motorjaiból származik, rendkívüli keménysége révén mérsékli a kopást és csökkenti a súrlódást, ezáltal pedig fokozza a hatékonyságot.
Rövid kapcsolási idők, magas szintű hatékonyság: a 9G-TRONIC automataváltó
A 9G-TRONIC automataváltót kimondottan a Mercedes-AMG C 43 4MATIC modellhez fejlesztették a mérnökök, és az egyedi programozásnak is köszönhetően a kapcsolási idők lényegesen lerövidültek. Az egyszerre akár több fokozattal történő visszaváltás jobb rugalmasságot tesz lehetővé, a gázfröccs-funkció pedig „Sport“ és „Sport Plus“ módban a visszaváltások során fokozza az élményt.
Egy, a középkonzolon elhelyezett kapcsolóval választható ki a manuális üzemmód, amikor a kormány mögötti kapcsolófülekkel történhet a fokozatválasztás. Ilyenkor a vezérlés a leszabályozási fordulatszám elérésekor sem kapcsol fel automatikusan magasabb fokozatba.
Adaptív csillapítással: a sportfutómű
A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé szériafelszereltségének részét képezi az AMG RIDE CONTROL sportfutómű, mely a magas szintű menetdinamika és a kiváló komfort optimális elegyét nyújtja. Az átdolgozott első és hátsó futómű révén fontos mechanikus módosítások jellemzik a modellt, így még pontosabb, feszesebb és agilisabb lett az autó. Mérséklődött a karosszéria mozgása, jobb lett a tapadás és a keresztirányú dinamika, határhelyzetben pedig semlegesebb viselkedést tapasztalhatunk.
A középkonzolon lévő gombbal három futómű-hangolási fokozat közül választhatunk. Mind „Comfort“, mind „Sport“, mind pedig „Sport Plus“ állásban az adott igényeknek megfelelően, automatikusan változtatja az adaptív rendszer a csillapítást.
Számos karakter egyetlen ujjmozdulatra: az AMG DYNAMIC SELECT
Az öt AMG DYNAMIC SELECT menetprogram révén a C 43 4MATIC Coupé karaktere egyetlen ujjmozdulattal személyre szabható. Az „Eco“, „Comfort“, „Sport“, „Sport Plus“ és „Individual“ programok spektruma a hatékonytól kezdve a kényemesen keresztül egészen a rendkívül sportosig terjed. A rendszer többek között a motor, a váltó, a futómű és a kormánymű beállításait befolyásolja.
Különösen „Sport Plus“ programban élhető át az AMG modellekre jellemző élmény, mely a lenyűgöző menetdinamika mellett a hangélményre is vonatkozik. A hatékonyság fokozásáról „Eco“ programban a Start/Stop rendszer mellett a vitorlázás funkció is gondoskodik: amennyiben a sofőr 60-160 km/h-s sebesség között leveszi a lábát a gázpedálról, a vezérlés szétkapcsolja a motort a hajtáslánctól, a fordulatszám alapjáratra csökken, és az autó hosszan kigurul, ezáltal csökkentve a fogyasztást.
Közvetlen, egyértelmű visszajelzésekkel: a Sport paraméter kormányzás
A Sport paraméter kormányzás változó áttételével maximálisan támogatja az új C 43 AMG 4MATIC Coupé agilitását, az autó sofőrjét egyedülállóan precíz és pontos visszajelzésekkel kiszolgálva. A kormányzás karakterét a kiválasztott DYNAMIC SELECT menetprogram határozza meg, „Individual“ állásban pedig egyénileg személyre szabható.
Erőteljes és határozott: a külső formaterv
A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé-t látva már első pillantásra egyértelművé válik, hogy az AMG modellcsaládhoz tartozik. Az AMG formajegyek többek között a sportos első és hátsó lökhárítókban, az egyedi hűtőrácsban, a méretes légbeömlőkben, valamint a hátsó szoknya diffúzorjában köszönnek vissza.
Az egyedi kipufogóvégződések is a modell különlegességét fokozzák, a hovatartozást pedig a „BITURBO – 4MATIC“ felirattal ellátott első sárvédőívek, valamint a csomagtérajtón olvasható „AMG“ (baloldalt) és „C 43“ (jobboldalt) feliratok jelzik.
Az összképet az ötküllős, feketére fényezett AMG könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé, amelyeken elöl 225/45 R18, hátul pedig 245/40 R18 méretű abroncsok feszülnek. Opcionálisan több, 19 colos kerékszett is a vásárlók rendelkezésére áll.
Hangsúlyos sportosság egyedi részletekkel: az utastér
A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé belső tere hangsúlyosan sportos kialakítást kapott, amit számos egyedi részletmegoldás bizonyít. Például a vörös színű kontrasztvarrással ellátott, lecsapott alsó karimájú többfunkciós bőrkormány, vagy a még nagyobb oldaltartással ellátott sportülések, amelyek magasabb tempó esetén is biztos tartást garantálnak. A szériafelszerelés részét képező ARTICO műbőr / DINAMICA mikroszálas kombinációjú kárpitozás, valamint az ARTICO műbőrrel borított műszerfal különösen sportos hangulatról gondoskodik, amit tovább fokoznak a vörös kontrasztvarrások és biztonági övek. Az összképet világos, szálcsiszolt alumínium díszítőbetétek teszik teljessé. Minden fontos információ egy szempillantás alatt leolvasható a jól áttekinthető AMG műszercsoportról, mely két, csőbe húzott körműszerből, köztük pedig egy 4,5 colos átmérőjű többfunkciós színes kijelzőből áll. A hangulatot a RACETIMER, a kilométeróra 280 km/h-ig tartó skálázása, valamint a kockás zászlót imitáló hátlapok fokozzák még tovább.
.
| |
| « vissza | | További híreink | |
Tájékoztatás a hírfelvitel megszűnéséről és új portálunkról |
2017.06.19. |
Cookie (süti) használat |
2017.06.03. |
Impresszum, Adatkezelés |
2017.02.01. |
Városi elismerés a hatvani Bosch gyárigazgatóinak - Odaadás, elkötelezettség, felelősségtudat |
2016.09.28. |
Negyedik tanév Bosch támogatással - Egy nap a technológia és a tudomány bűvöletében |
2016.09.27. |
|
| | |
|
|
|
| | | | | 2023.11.03-tól beállítva az új honlapunk cégkeresője:
Keresünk-Kínálunk
Eladó Ipari Cégeket:
|
|