2024.05.15. | | | | . . | | | | | :
| | | | | | | |
|
Hírek, Ipari hírek | | |
Az SUV modellek megállíthatatlan térhódítása |
2016.02.09. |
| Forrás: Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft., Seat Sajtóközlemény |
SEAT
|
- A kompakt kategóriás SUV modellek száma 2020-ra várhatóan
25 százalékkal bővül, Nyugat-Európában pedig meghaladja majd
az 1,5 millió darabot
|
| | - A SEAT Barcelonában mutatja be a márka történetének első kompakt SUV modelljét, amely a spanyol autógyártó harmadik alappillére lesz
Martorell/Budapest, 2016. február 09. – Miért rajong olyan sok ember az SUV modellekért? Mit tudnak ezek az autók, hogy ennyi vásárlót vonzanak? A szakértők szerint a válasz a változó vásárlói igényekben rejlik. Lluís Puerto, a Katalán Királyi Autóklub (RACC) Alapítványának műszaki vezetője szerint megfigyelhető, hogy a társadalmi változások kihatással vannak a vásárlók autóválasztási szokásaikra is.
Ugyanerre a következtetésre jutott egy másik autóipari szakértő, az ESADE stratégiai tervezés professzora, Jordi Brunat is: „Az autó ma már szinte nélkülözhetetlen eszköz, úgy is mondhatjuk, hogy egyfajta kiegészítő, személyiségüknek, életstílusuknak, szokásaiknak, anyagi körülményeiknek, társadalmi nézeteiknek, szociális kapcsolataiknak kivetülése.”
Éppen ezért a társadalom és az autóipar fejlődése mindig is kéz a kézben együtt haladt. A státuszszimbólum szerepétől, a felsőbb társadalmi osztályok közlekedési formájától indulva több mint 100 éves története során az autó számos funkciót töltött be. Az évek múlásával a társadalom egyre komolyabb elvárásokat támasztott az autókkal szemben. Napjainkban a biztonság, mint meghatározó tényező mellett a legújabb trendek részeként a hálózatba kapcsolhatóság került a figyelem középpontjába, amely „kiemelkedő jelentőségű a következő tíz év megértéséhez.” – véli Puerto. „A számunkra nélkülözhetetlen mobiltelefonokhoz kapcsolódó szolgáltatásokat integráljuk az autóinkba is, jelenleg éppen ez a folyamat zajlik” - tette hozzá.
Az évek során az autóipar sikeresen alkalmazkodott a változó társadalmi elvárásokhoz. A Katalán Királyi Autóklub (RACC) szakértője szerint jelenleg a kompakt SUV modellek korszakát éljük, térnyerésük pedig elsősorban „azon tulajdonságuknak köszönhető, hogy képesek egy teljes család minden igényét kielégíteni, emellett a városon belüli közlekedésre és a városok közötti hosszú távú utakra is megfelelő alternatívát kínálnak.”
A SEAT is megragadja a lehetőséget és belép ebbe a kategóriába, február 10-én Barcelonában a nemzetközi sajtónak bemutatja első SUV modelljét. „A Leon megalkotásával bebizonyítottuk, hogy komoly márkaként képesek vagyunk mind a technológia, mind a minőség szempontjából kiemelkedő autókat gyártani” – mondta Arantxa Alonso, a SEAT termékmarketing részlegének munkatársa. Így válik lehetővé a spanyol autógyártó számára a kompakt SUV modellek szegmensébe való belépés és a kiszállítások növelése illetve magas szinten tartása.
Kövesse a részleteket a SEAT Magyarország Facebook és Instagram oldalán.
Alonso úgy véli, hogy egy SUV vásárló négy alapvető tulajdonságot keres az autójában: az autó robusztus jellegéből adódó nagyobb biztonságérzetet, a legmodernebb formatervet, nagyfokú variálhatóságot és tágas belső teret. Véleménye szerint ezeket a jellemzőket leginkább az átlagosan 52 éves férfi vásárlók mérlegelik, de a hölgyek is igen nagyra értékelik a döntéshozatalnál. „A magas vezetési pozíciónak köszönhetően a hölgyek biztonságérzete nő, ami a városi közlekedéssel kapcsolatos minden félelmet eloszlat. Olyan, mintha egy erődben foglalnánk helyet.” – tette hozzá Alonso.
A spanyol márka számításai szerint ezeknek a modelleknek az értékesítési darabszáma 2020-ig 25 százalékkal nő, amelynek köszönhetően több, mint 1 550 000 ilyen autó fut majd Nyugat-Európa piacain, bizonyítva, hogy „az SUV modellek térnyerése nem múló divat”, tette hozzá Alonso.
A SEAT az egyetlen vállalat Spanyolországban, amely teljes körűen képes gépkocsik tervezésére, fejlesztésére, gyártására és piaci értékesítésére. A Volkswagen Csoport tagjaként működő multinacionális vállalat központja Martorellben (Barcelona) található, járműveinek több mint 80 százalékát exportálja, és 75 országban van jelen. A SEAT árbevétele 2014-ben megközelítette a 7,5 milliárd eurót, amely eddigi történelmének legjobb eredménye, világszerte 390 500 jármű értékesítésének köszönhetően. A SEAT Csoport több mint 14 000 szakembert alkalmaz három gyártóközpontjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell, ahol a rendkívül sikeres Ibiza és Leon készül. Emellett a vállalat az Alhambra típust Portugáliában, a Mii típust Szlovákiában, míg a Toledo típust Csehországban gyártja. A multinacionális vállalat műszaki központja (Technical Centre) 2015-ben ünnepli fennállásának 40. évfordulóját. Ennek a közel 1000 mérnököt alkalmazó „tudásközpontnak” a célja, hogy a K+F területén Spanyolország első számú ipari beruházója innovációs tevékenységének hajtómotorja legyen. A környezetvédelem iránti elkötelezettségével összhangban a SEAT a fenntarthatóságra alapozza tevékenységét, nevezetesen a CO2-kibocsátás csökkentésére és az energiahatékonyság javítására.
| |
| « vissza | | További híreink | |
Tájékoztatás a hírfelvitel megszűnéséről és új portálunkról |
2017.06.19. |
Cookie (süti) használat |
2017.06.03. |
Impresszum, Adatkezelés |
2017.02.01. |
Városi elismerés a hatvani Bosch gyárigazgatóinak - Odaadás, elkötelezettség, felelősségtudat |
2016.09.28. |
Negyedik tanév Bosch támogatással - Egy nap a technológia és a tudomány bűvöletében |
2016.09.27. |
|
| | |
|
|
|
| | | | | 2023.11.03-tól beállítva az új honlapunk cégkeresője:
Keresünk-Kínálunk
Eladó Ipari Cégeket:
|
|