ARCHÍV EZ A HONLAP.
- A honlap használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és felhasználásához.
További információk:
Cookie (süti) használat
- Honlapunkhoz kapcsolódóan NINCS adatkezelési tevékenység. További információk: Adatkezelés, Impresszum

  IpariHirugynokseg.hu   Hírek   Rendezvények     Szolgáltatásaink     Riportok    
IpariHírügynökség.hu : Híreink: Már az IpariCégek.hu oldalain elérhetők friss híreink Autó, jármű, közlekedés ; Robot, automatika kategóriákban is.  
2024.05.14.
. .
:
Hírek, Ipari hírek
ŠKODA Popular: az autóipari ikon 80 évvel ezelőtt ünnepelte első rali sikerét 2016.02.02.
Forrás: Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. Škoda Sajtóközlemény
  ŠKODA
  -  Ünneplés az 1936-os Monte Carlo Rally-n: a ŠKODA Popular
    második helyen végzett az 150 cm3 lökettérfogat alatti autók
    kategóriájában
-    Athéntól Monacóig: a nyitható tetős Popular 3852 kilométert teljesített négy nap alatt büntetőpontok nélkül
-    ŠKODA Popular, mint a „nép autója”: roadster és kupé kivitelben gyártott modellváltozatok


Mladá Boleslav/Budapest, 2016. február 2. – 80 évvel ezelőtt a Zdeněk Pohl/Jaroslav Hausman kettős egy ŠKODA Popular kormánya mögött második helyen végzett az 1500 cm3 lökettérfogatú autók kategóriájában a Monte Carlo Rally-n. A mai ŠKODA Fabia R5 előfutára fektette le a ŠKODA Motorsport elképesztő sikertörténetének alapjait. A márka ügyfelei szintén részesei lehettek a sikernek: a jól ismert Popular név a hagyományos modellt, míg a Popular Monte Carlo a roadster és kupé kivitelt takarta.

A ŠKODA büszke messzire nyúló motorsportos hagyományaira.” – nyilatkozta Michal Hrabánek, a ŠKODA Motorsport igazgatója. „Az 1930-as években a ŠKODA Popular hasonló sikereket ünnepelhetett, mint a ŠKODA Fabia R5 napjainkban. Az elődök sikerei hatalmas motivációt jelentenek számunkra. A 2015-ös szezonban az új ŠKODA Fabia R5 négy győzelmet ünnepelhetett a WRC 2 sorozatban, továbbá öt nemzeti bajnoki címnek és sorozatban a negyedik Ázsia-Óceánia Rally Bajnokság (APRC) elsőségének örülhetett.

A ŠKODA Popular konstrukciója, a központi vázszerkezet, a független első és hátsó kerékfelfüggesztés és transaxle elrendezésű váltó abban az időben a legkorszerűbb megoldásnak számított és több szempontból is megelőzte a korát.” – fűzte hozzá Michal Velebný, a Mladá Boleslav-i ŠKODA Múzeum restaurációs műhelyének koordinátora. „A ŠKODA Popular jelentős sikereket ért el Európa és Dél-Amerika rally és versenypályáin.

A Rapid és Superb modellekkel együtt a ŠKODA Popular 1934-ben megalapozta a ŠKODA márka sikerét. Az 1930-as években nekik köszönhetően vált a legkeresettebb autómárkává hazai piacán, Csehszlovákiában illetve szerzett hírnevet és elismerést az európai piacokon. Ezek a modellek az adott korszakban új mércét állítottak fel a technikai megoldások, a formaterv illetve az ár-érték arány tekintetében.

A ŠKODA Popular, amely 80 évvel ezelőtt ott állt a Monte Carlo Rally rajtvonalánál, háromsebességes váltóval és a Rapid modellsorozat motorjával szállt versenybe. Az 1386 cm3 lökettérfogatú, négyhengeres aggregát 34 lóerős (25 kW) teljesítményre volt képes. Az autó két, összesen 170 liter kapacitású üzemanyagtankja körülbelül 1 500 kilométeres hatótávolságot biztosított számára, végsebessége pedig 110 kilométer volt óránként. Az autó tömege 790 kilogramm volt, a nyitott tetős karosszéria pedig mindössze 250 kilogrammot nyomott. A teljesen megpakolt Popular tömege 960 kilogramm volt, a benne helyet foglalók kereken 170 kilogrammot adtak hozzá az autó saját súlyához.

1936. január 14-én Pohl és Hausmann nekivágtak a legendás versenynek. Nyitott tetős ŠKODA Popular autójukkal Prágából indultak Athén felé. Athénból indulva teljesítették a 3852 kilométeres versenyt, amely Szaloniki, Belgrád, Budapest, Bécs, Strasbourg és Avignon városain keresztül vezetett egészen Monacóig. 1936. január 29-én szakították át a célszalagot, egyetlen büntetőpontot sem szerezve az egész verseny során. A technikai átvételt és az autós ügyességi feladatokat is sikeresen teljesítette a páros. Ezzel Pohl, Hausman és a ŠKODA Popular második helyen végzett az 1 500 cm3 alatti versenyautók kategóriájában. A versenyt igen nehéz és változó időjárási körülmények között bonyolították. A téli hónapokra Pohl és Hausman további hőlégfúvókkal, termosztartókkal és elektromosan fűtött ablaktörlőkkel szerelték fel az autót. A pihenőidőket a lehajtható utas oldali ülés tette még kényelmesebbé. A tapasztalt párost felkérték továbbá, hogy egy hazai márka, a Bata által gyártott offroad gumiabroncsokat és bőroverallokat tesztelje az óriási hegycsúcsok között vezető úton.

A rally világában szerzett sikereken felbuzdulva a márka ŠKODA Popular Sport ’Monte Carlo’ néven különösen sportos modellváltozatokat dobott piacra. 1936 és 1938 között 70 ilyen autó készült roadster illetve áramvonalas kupé kivitelben. Egy példány közülük jelenleg is a ŠKODA Múzeum gyűjteményét gazdagítja.

ŠKODA Popular, vagyis népszerű – a neve pedig magáért beszél. A könnyű és megfizethető modell igen közkedveltté vált, amely valóra váltotta azt a régóta dédelgetett álmot, hogy készül majd egy autó, amely széles vásárlóközönséget hódíthat meg és igazán „a nép autója” lehet. A négyüléses modell nem csupán lépcsőshátú kivitelben készült, kétajtós változata „Tudor” névre hallgatott illetve elérhető volt egy nyitható tetős változatban is. Készült belőle kétüléses roadster illetve teherautó kivitel is.

A ŠKODA Popular igen gyorsan az eladási listák élére került az akkori Csehszlovákiában. 1934 és 1946 között a ŠKODA összesen több, mint 20 000 ŠKODA Popular modellt értékesített, ezen belül is számottevő az exportált autók száma, hiszen a csehszlovák piacon kívül 50 országban 6 000 járművet adott át a márka. A kisautó nem csupán az európai piacokat hódította meg, de utat talált a tengerentúlra is, így eljutott Kínába, Indiába és több afrikai és dél-amerikai országba is. A Popular népszerűségének legfőbb oka a megbízhatóságában keresendő. Erős és sokoldalú modell, amelyet számos hosszútávú utazás sikeres teljesítése igazolt.

A ŠKODA AUTO


›    a világ egyik legrégebbi, ma is termelő járműgyártó vállalata. Csehországi székhelyén, Mladá Boleslavban 1895-től először kerékpárokat, majd motorkerékpárokat és gépkocsikat készített.
›    palettáján jelenleg hét személygépkocsi-típuscsalád szerepel: a Citigo, a Fabia, a Roomster/Praktik, a Rapid, az Octavia, illetve a Yeti és a Superb.
›    2013-ban világszerte mintegy 920 800 autót szállított ki ügyfeleinek
›    1991 óta a Volkswagen Csoporthoz tartozik, azaz a világ egyik legsikeresebb autóipari konszernjének tagja, amelynek szervezetében a ŠKODA önálló fejlesztői és gyártói tevékenységet folytat, a gépkocsik mellett olyan további komponensekre is kiterjedően, mint a motorok és sebességváltók.
›    Csehországban három helyszínen működik, ám – elsősorban konszernszintű partneri együttműködések keretében – Kínában, Oroszországban, Szlovákiában és Indiában is gyártja típusait.
›    jelenleg mintegy 25 800 dolgozót foglalkoztat világszerte, s több mint 100 ország piacának aktív szereplője.
.

« vissza
További híreink
Tájékoztatás a hírfelvitel megszűnéséről és új portálunkról 2017.06.19.
Cookie (süti) használat 2017.06.03.
Impresszum, Adatkezelés 2017.02.01.
Városi elismerés a hatvani Bosch gyárigazgatóinak - Odaadás, elkötelezettség, felelősségtudat 2016.09.28.
Negyedik tanév Bosch támogatással - Egy nap a technológia és a tudomány bűvöletében 2016.09.27.
YouTube.com/IpariHírügynökség - Nézd meg videóinkat!   
2023.11.03-tól beállítva az új honlapunk cégkeresője:
Keresünk-Kínálunk
Eladó Ipari Cégeket:


Ipari Hírügynökség: Ipari, Ipari Hírek, Sajtóközlemények, Riportok, VideoRiportok, Ipar, Környezet, Táj, Természet, Videók, Sajtófotók
Az ipar hírei!


Főoldal |
Keresés:  
Az Ipari Hírügynökség oldalain független, gazdasági híreket jelentetünk meg.