- A jól sikerült jubileumi 20. konferenciának mik a főbb eredményei?
Szakmai eredménye, hogy sok új tapasztalatok szereztek a kollegák, vitatkoztak, egyeztettek szakmai kérdésekről. A másik eredménye, hogy új üzleti kapcsolatok születtek.
- Milyen új eszközöket, területeket mutattak be a konferencián?
Sok szó esett a digitális és online marketingről, de külön szekció foglalkozott a zöld marketing, a környezetvédelem és marketing kérdéseivel. A konferencia szakmai újdonsága volt, hogy egy új módszer, a "Live site" megoldás segítségével a előzetes regisztráció esetén élőben nézhető volt a rendezvény, ill. a résztvevők utólag is megtehetik ezt. Ezzel lehetővé vált, hogy azokat az előadásokat is meghallgathassák, amelyeken nem tudtak résztvenni.
- A marketing szakma magyarországi meghatározó személyei közül sokan tartottak előadást a konferencián. Mennyi előadás hangzott el?
Kb. 65 előadás.
- Melyik témakörök voltak a legsikeresebbnek? Milyen marketing témakörökre volt a legnagyobb az érdeklődés?
A márkaépítés, különösen a korábban Magyarországon már ismert márkák (Stühmer, Herz,stb.) felújítása, felélesztése, vagy újrapozzicionálsa.
És - természetesen - a online marketing.
Nagy sikert aratott Herczog Edit EU parlamenti képviselő energiahatékonyság témában tartott előadása is.
- A szekciók már a szakmai megbeszéléseket is lehetővé tették. Milyen tanulságai voltak a szekcióüléseknek?
A leginkább az, hogy kevés idejük és lehetőségük van a szakembereknek a tapasztalatok megosztásá89ra. Emellett fontos tanulság, hogy a marketing szinte naponta változik, így nagyon naprakésznek kell lennie annak a szakembernek, aki az optimumra törekszik.
- Mennyire elégedett a 20. jubileumi konferencia lebonyolításával?
Véleményünk - és a visszajelzések szerint - a konferencia helyszín, a szervezés, és szakmai tartalom igen magas színvonalú volt. Ahol elmaradást érzékeltünk, az a résztvevői létszám, amely lehetett volna magasabb is. A részvételi díj már negyedik éve nem emelkedett, de úgy látszik, ennek ellenére sok cég így a válság körülményei között nem engedhette meg magának a megjelenést.
- Mikor és hol lesz a következő konferencia, illetve nagyobb rendezvényük?
A következő rendezvény december 2-án lesz, ez ÉV honlapja verseny díjátadója. Ez a Marketing Szövetség másik nagy rendezvénye. Részletek: www.azevhonlapja.hu oldalon
A Magyar Marketing Szövetség konferenciájának honlapja: www.marketingkonferencia.hu
|