Az 1981-es cégalakulás után 18 évvel, 1999-ben megépült a jelenlegi tésztaüzem.
Milyen megfontolásokból, milyen tervekkel döntött az üzem létrehozásáról?
Az 1999-ben létrejött üzem tulajdonképpen a hazai kereskedelem fejődésének hű tükreként jött létre. Nagyobb mennyiségeket kellett magasabb minőségbiztosítási körülmények között egy helyre szállítani ami a régi körülmények már nem volt lehetséges.
Milyen változásokat hozott a cég életében a 2004-ig üzembe állított korszerű ITALPLAST típusú olasz technológiát alkalmazó tésztagyártó gépek telepítése?
Termelés programozásban kell előre lépnünk, és ezen a területen folyamatosan javulni, hogy a gép előnyei önköltségben kiaknázhatóak legyenek.
Mit jelentett akkor és most, hogy a korszerű üzem az olasz gépgyártó vállalat európai referencia üzeme?
Büszkeség, de vannak hátrányai: saját újításainkat így nehezebb "titkosítani" pedig lenne rá szükség. Magyarországon ma túl kapacitás van tésztából és ezért a további gyártókapacitások létrejötte a verseny szempontjából rövidtávon jó, de folyamatosan rontja a komoly befektetők megtérülési esélyeit.
A „Magyar Termék Nagydíj” Dicsérő Oklevél átvétele a magas színvonalú szakmai munka elismerése. Milyen plusz motivációt adott az elismerés?
További termékfejlesztésre sarkall és úgy gondoljuk igazi minőségre a "rossz" időkben is szoktatni kell a fogyasztót: ebből a felismerésből születik a rövidesen piacra kerülő durumlisztből és 8 tojásból álló Gran Premio család.
A külsőre-belsőre euro-konform üzemben mennyi féle tésztát gyártanak?
Körülbelül 30 féle standard saját cikkszámunk van, megfelelő mennyiség esetén rendelésre is gyártunk
Mi a Soós Premio termékek jellegzetessége?
A premio termék család utalva nevére semmiféle kompromisszumot nem tűr meg: a tésztaliszt valóban tésztaliszt, a 8 friss tojás az 8 friss tojás. Szárítási technológiánk kíméletes,
felhasználóbarát, kellő nedvességtartalom tartalékot hagy a csomagolt késztermékben, ettől házias, mintha magunk gyúrtuk, szaggattuk volna.
Az akciós kényszer, a keresletnek a kevesebb tojást tartalmazó termékek felé fordulása milyen mértékben befolyásolja a tésztatermelők mozgásterét, fejlesztési elképzeléseit?
Mi a saját utunkat járjuk és bízunk abban hogy a minőségtudatosság hosszú távon kifizetődik.
Milyen további tervei vannak?
A már említett Gran Premio bevezetés mellett szélesítjük és mélyítjük az országos disztribúciót b hogy helyi kisboltokat is elérjünk, ehhez stratégiai szövetséget kötöttünk az FMCG szakma egyik vezető, gyártó független disztribúciós vállalatával.
A Soós Tésztaipari Kft. honlapja: www.soosteszta.hu
|